برخی از مشخصات نمایشگر سری گلکسی S23 براساس محافظ‌های صفحه‌نمایش این گوشی‌ها فاش شد
01
نوامبر

برخی از مشخصات نمایشگر سری گلکسی S23 براساس محافظ‌های صفحه‌نمایش این گوشی‌ها فاش شد

تصاویر فاش‌شده از محافظ‌های صفحه‌نمایش خانواده‌ی گلکسی S23 سامسونگ برخی از مشخصات نمایشگر این گوشی‌های پرچم‌دار را نشان می‌دهند.

اخیراً تصاویری از محافظ‌ صفحه‌نمایش سری گلکسی S23 سامسونگ دردسترس قرار گرفته است که جزئیات جالبی از طراحی نهایی این گوشی‌ها را نشان می‌دهند. ظاهراً گلکسی S23 اولترا با نمایشگری با خمیدگی کم روانه‌ی بازار خواهد شد؛ اما بخش بالا و پایین صفحه‌نمایش آن مثل نسل کنونی‌اش، یعنی S22 اولترا، خواهد بود.

به این موضوع باید توجه کرد که اکثر محافظ‌های صفحه‌نمایش بخش منحنی نمایشگر گوشی‌ها را کاملاً پوشش نمی‌دهند؛ بنابراین، حاشیه‌ی جانبی این محافظ‌ها معیار دقیقی برای اندازه‌گیری ابعاد آن محسوب نمی‌شوند. بااین‌حال، افشاگر نام‌آشنا، Ice Universe، اطلاعاتی درباره‌ی صفحه‌نمایش نسل بعدی پرچم‌داران سری گلکسی S سامسونگ به‌اشتراک گذاشته است.

نکته‌ی مهم دیگر اینکه محافظ صفحه‌نمایش گلکسی S23 و S23 پلاس به‌دلیل تخت‌بودن نمایشگر این دو گوشی، می‌تواند ابعاد آن را به‌خوبی به‌ ما نشان دهد. مثل همیشه انتظار می‌رود حاشیه‌های مدل استاندارد این گوشی‌ها درمقایسه‌با سایر مدل‌های آن بیشترین ضخامت را داشته باشد.

به‌گزارش فون‌آرنا، گلکسی S23 اولترا به نمایشگر ۶٫۸ اینچی Dynamic AMOLED با وضوح ۳۰۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز خواهد شد که لبه‌های راست و چپ آن کمی خمیدگی خواهد داشت. طبق شایعات اخیر، تراکم پیکسلی این نمایشگر ۵۰۰ پیکسل‌‌‌بر‌‌اینچ خواهد بود و از نرخ نوسازی تطبیقی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی خواهد کرد. صفحه‌نمایش این محصول با لایه‌ای از جنس گوریلاگلس وکتوس محافظت خواهد شد.

گفته می‌شود فقط مدل اولترا سری گلکسی S23 از نسل دوازدهم فناوری OLED سامسونگ بهره خواهد برد؛ تکنولوژی جذابی که به اپل اجازه می‌دهد حداکثر روشنایی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را به ۲۰۰۰ نیت برساند. به‌هرحال غول فناوری کره‌ای نیز احتمالاً از رقیب خود پیشی نخواهد گرفت و درنتیجه، انتظار می‌رود حداکثر میزان روشنایی S23 اولترا مشابه پرچم‌داران کنونی اپل باشد.

محافظ نمایشگر گلکسی S23 و S23 پلاس
محافظ نمایشگر گلکسی S23 و S23 پلاس
محافظ نمایشگر گلکسی S23 اولترا
محافظ نمایشگر گلکسی S23، S23 پلاس و S23 اولترا

علاوه‌براین، انتظار داریم گلکسی S23 پلاس به صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی Dynamic AMOLED با وضوح ۲۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۰ پیکسل‌‌‌‌‌براینچ مجهز شود. نمایشگر این دستگاه نیز از نرخ نوسازی متغیر بین ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد و لایه‌ای از جنس گوریلاگلس وکتوس روی آن قرار داده خواهد شد تا دربرابر خط‌وخش و ضربه مقاوم‌تر باشد.

کوچک‌ترین عضو این خانواده، یعنی گلکسی S23، از مزیت‌های نسل دوازدهم فناوری LTPO OLED به‌کاررفته در S23 اولترا بی‌بهره خواهد بود. بنابراین، منطقی است که انتظار داشته باشیم صفحه‌نمایش گلکسی S23 و S23 پلاس با نرخ نوسازی متغیر ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز روانه‌ی بازار شوند و حداکثر میزان روشنایی آن‌ها کمتر از S23 اولترا باشد.

سامسونگ بارها ثابت کرده است که با کالیبره‌کردن دقیق نمایشگر گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود می‌تواند میزان روشنایی خیره‌کننده‌ای روی آن‌ها ارائه دهد. اگرچه مدل استاندارد نسل بعدی پرچم‌داران این شرکت با قیمت ارزان‌تری عرضه خواهد شد، مطمئناً به یکی از بهترین نمایشگرهای روی گوشی‌های هوشمند مجهز خواهد شد.