29
اکتبر

بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در پایین‌ترین سطح سه‌ماهه سوم از سال ۲۰۱۴

بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در پایین‌ترین سطح سه‌ماهه سوم از سال ۲۰۱۴

بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در پایین‌ترین سطح سه‌ماهه سوم از سال ۲۰۱۴:بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ شاهد کاهش فروش ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود و به ۳۰۱ میلیون دستگاه رسید.

جدیدترین گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research خبرهای بدی را برای برندهای گوشی‌های هوشمند منتشر کرده است. بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ شاهد کاهش ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بود. این بازار به لطف رشد سه‌ماهه اپل و سامسونگ، توانست از مرز ۳۰۰ میلیون دستگاه عبور کند.

بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ حتی به مرز ۳۰۰ میلیون دستگاه هم نرسیده بود؛ اما در این فصل موفق به انجام این کار شد که خبر نامطلوبی برای صنعت گوشی‌های هوشمند محسوب نمی‌شود. عملکرد ضعیف سه‌ماهه گذشته ناشی از بی ثباتی اقتصادی، تمایل منفی مصرف‌کننده و عوامل دیگر بود.

باوجوداین، خبرهای خوبی برای سامسونگ وجود دارد. طبق این گزارش، به‌لطف فروش فوق‌العاده گوشی‌های تاشدنی گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ، شاهد رشد ۵ درصدی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بوده است. بااین‌حال، فروش سالانه آن به‌دلیل کاهش تمایل مصرف‌کننده در بازارهای کلیدی در سراسر جهان، ۸ درصد کاهش پیدا کرد.

گزارش بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۲

عرضه اولیه آیفون‌ها به اپل کمک کرد تا تنها گوشی هوشمندی باشد که رشد سالانه را تجربه کند. بااین‌تفاسیر، اپل جزو ۵ برند برتر گوشی هوشمند بود که در مقایسه با سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ رشد کرد و فروش آن نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش یافت. این امر به اپل کمک کرد تا سهم بازار خود را با ۲ امتیاز به ۱۶ درصد افزایش دهد. برندهای برتر گوشی‌های هوشمند چینی مانند شیائومی، اوپو و ویوو نیز به‌دلیل قرنطینه در کشور خود به‌شدت زیان دیدند. بااین‌حال، آ‌ن‌ها توانستند بر خروج اپل و سامسونگ از بازار روسیه که سهم آن‌ها به‌طور درخورتوجهی افزایش یافت، سرمایه‌گذاری کنند. جان استریجاک، معاون این شرکت خاطرنشان کرد: «با توجه به قدرت کامل جدیدترین آیفون در سه‌ماهه چهارم، ما انتظار داریم که در سه‌ماهه آینده بهبودهای فصلی بیشتری داشته باشیم.»

  • سود فصلی سامسونگ برای اولین بار در سه سال اخیر افت کرد

بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در پایین‌ترین سطح سه‌ماهه سوم از سال ۲۰۱۴:بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در پایین‌ترین سطح سه‌ماهه سوم از سال ۲۰۱۴:او همچنین اضافه کرد که بسیار بعید است که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند به سطح سال گذشته برسد، چه برسد به اینکه بتواند فروش بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه قبل از کرونا را تجربه کند. افزون‌براین، با شروع سال ۲۰۲۳، پیش‌بینی می‌شود بازار گوشی‌های هوشمند حداقل در نیمه اول سال کساد باقی بماند.