مایکروسافت می‌گوید ایکس باکس گیم پس «سرویسی سودآور» است
27
اکتبر

مایکروسافت می‌گوید ایکس باکس گیم پس «سرویسی سودآور» است

رئیس برند ایکس باکس می‌گوید سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس در حال سوددهی است و ۱۵ درصد از درآمد گیمینگ مایکروسافت را به خود اختصاص داده است.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، در مصاحبه با رسانه‌ی وال‌استریت ژورنال گفت سرویس ایکس باکس گیم پس در حال سوددهی برای مایکروسافت است. این سرویس توانسته است ۱۵ درصد از درآمد گیمینگ مایکروسافت را ازآنِ خود کند.

ایکس باکس گیم پس دسترسی به مجموعه‌ی متنوعی از بازی‌های ویدئویی را درقبال پرداخت هزینه‌ی ماهانه امکان‌پذیر می‌کند. در سال ۲۰۲۰، گفته شد گیم پس درآمد چندانی برای مایکروسافت ندارد. به‌نوشته‌ی تام وارن در توییتر، فیل اسپنسر گفته است که پیش‌بینی می‌کند سهم گیم پس از درآمد گیمینگ همچنان ۱۰ تا ۱۵ درصد باقی بماند. اسپنسر، یکی از چهر‌ه‌های سرشناس صنعت بازی، می‌گوید سرعت رشد

گیم پس در کنسول‌ها کاهش یافته است؛ درحالی‌که «رشد شگفت‌انگیزی» در پلتفرم کامپیوتر دیده می‌شود.

مایکروسافت با خرید اکتیویژن بلیزارد قدم بزرگی برای حضور جدی‌تر در صنعت بازی برمی‌دارد. قرارداد خبرساز این دو شرکت که هنوز به تأیید نهادهای رگولاتوری نرسیده است، مالکیت مجموعه‌بازی‌های محبوبی مثل کالاف دیوتی را دراختیار مایکروسافت قرار می‌دهد.

سونی مدعی شده است که فروش اکتیویژن به مایکروسافت باعث تضعیف رقابت می‌شود؛ درحالی‌که ادعاهای سونی را خودخواهانه می‌داند. همچنین، شایعه‌ی تأییدنشده‌ای از برنامه‌ی مایکروسافت برای راه‌اندازی فروشگاه بازی موبایلی خبر داده است. مایکروسافت شب گذشته در گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۲ اعلام مرد که درآمد سالانه‌اش ۱۱ درصد افزایش یافته است.

ایکس‌باکس (به انگلیسی: XBOX) یک برند برای بازی ویدئویی است که توسط مایکروسافت ساخته شده و متعلق به آن است. این برند برای اولین بار در نوامبر ۲۰۰۱ و با راه اندازی کنسول اصلی  در ایالات متحده آمریکا معرفی شد

دستگاه اصلی اولین کنسول بازی ویدیویی بود که پس از توقف فروش آتاری جگوار در سال ۱۹۹۶ توسط یک شرکت آمریکایی ارائه شد. این کنسول به بیش از ۲۴ میلیون واحد فروخته شده در ماه مه ۲۰۰۶ رسید کنسول دوم مایکروسافت،  ۳۶۰، در سال ۲۰۰۵ عرضه شد که تا اکتبر ۲۰۲۱، تعداد ۸۶ میلیون واحد فروش جهانی داشته‌است. نسل سوم این کنسول که  وان نام داشت در نوامبر ۲۰۱۳ عرضه و توانست به فروش جهانی ۵۱ میلیون واحد برسد.چهارمین خط تولید این برند که اکس‌باکس سری ایکس و سری اس نام داشتند در نوامبر سال ۲۰۲۰ عرضه گردیدند. ریاست فعلی برند بر عهده فیل اسپنسر می‌باشد که در اواخر مارس ۲۰۱۴ جایگزین مارک ویتن گردید.