اپل استفاده از درگاه USB-C در آیفون‌های خود را تایید کرد
27
اکتبر

اپل استفاده از درگاه USB-C در آیفون‌های خود را تایید کرد

بالاخره اپل پس از سال‌ها مقاومت در برابر استفاده از درگاه USB-C در گوشی‌های آیفون، تسلیم قوانین اتحادیه اروپا مبنی بر الزام استفاده از این استاندارد شارژ در گوشی‌های قابل‌عرضه در کشورهای عضو این اتحادیه شد.
گرگ جوسویاک، معاون بازاریابی جهان اپل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جایگزینی برای لایتنینگ در نظر گرفته می‌شود، عنوان کرد: بدیهی است که ما باید از قوانین تبعیت کنیم و انتخابی غیر از این نداریم.
جوسویاک در ادامه و در خصوص زمان استفاده از درگاه USB-C در گوشی‌های آیفون گفت: مقامات اتحادیه اروپا زمان ورود این استاندارد به گوشی‌های آیفون برای عرضه در بازار اروپا را مشخص خواهند کرد.
در حال حاضر، در قانون آمده که تمامی‌گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند می‌بایست تا پاییز ۲۰۲۴ به درگاه USB-C  مجهز شوند. با این حال، جوسویاک در خصوص این مسئله که آیا آیفون‌های قابل عرضه در خارج از اتحادیه اروپا به این درگاه مجهز خواهند بود یا خیر، اظهارنظری نکرد.

اما از صحبت‌های این مدیر اپل برمی‌آید که این شرکت نسبت به این قانون و مجبور بودن به تبعیت از آن راضی نیست. جوسویاک همچنین توضیحاتی را در این باره ارائه داد که چگونه اپل در طی سال‌ها و دهه‌های اخیر ترجیح داده که به توان مهندسان داخلی خود متکی باشد تا از استانداردی پیروی کند که توسط قانونگذاران تعیین می‌شود.
او همچنین مدعی شد که شارژرهایی با کابل‌های جداشدنی، عمدتا مسئله استانداردسازی را حل کرده و تغییر درگاه شارژ آیفون از لایتنینگ به USB-C می‌تواند منجر به تولید ضایعات الکترونیکی بیشتری شود.
با این حال، اپل می‌تواند تنها از یک روش و آن هم عرضه آیفونی مجهز به قابلیت شارژ وایرلس، به این قانون اتحادیه اروپا تن ندهد. باید دید که مهندسان اپل، قادر به ارائه راهکاری برای جلوگیری از استفاده از USB-C در آیفون‌های این شرکت خواهند بود یا خیر.