26
اکتبر

آیفون ۱۵ پرو احتمالاً با ۸ دگیگابایت رم و دوربینی با لنز ۸ قسمتی ساخته می‌شود

آیفون ۱۵ پرو احتمالاً با ۸ گیگابایت رم و دوربینی با لنز ۸ قسمتی ساخته می‌شود

یآیفون ۱۵ پرو احتمالاً با ۸ دگیگابایت رم و دوربینی با لنز ۸ قسمتی ساخته می‌شود:کی از مؤسسه‌های ناظر بر بازار می‌گوید آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس ۸ گیگابایت رم و دوربینی با لنز هشت‌تکه خواهند داشت.

ترندفورس، مؤسسه‌ی تایوانی ناظر بر بازار، در گزارشی اختصاصی می‌گوید اپل در مدل‌های پرچم‌دار گوشی‌های سری آیفون ۱۵ سراغ استفاده از ۸ گیگابایت رم و دوربین بهبودیافته می‌رود. این مؤسسه بر شایعه‌های چند وقت اخیر درباره‌ی تجهیز آیفون ۱۵ به درگاه USB-C نیز تأکید کرده است.

ترندفورس می‌گوید سری آیفون ۱۵ مجدداً شامل چهار عضو خواهد بود و مطابق رویکردی که اپل در سال ۲۰۲۲ در پیش گرفت، صرفاً مدل‌های پرو به جدیدترین پردازنده مجهز خواهند شد. بدین‌ترتیب، انتظار می‌رود آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس (یا اولترا) به پردازنده‌ی A17 و آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به پردازنده‌ی A16 مجهز شوند.

  • آیفون ۱۵ پرو احتمالاً دوربین پریسکوپی با توانایی بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری خواهد داشت
  • بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل [به‌همر اه بررسی ویدیویی]

ترندفورس پیش‌بینی می‌کند که اپل در آیفون‌های پرو از هشت گیگابایت رم استفاده کند؛ در‌حالی‌که آیفون‌های ۲۰۲۲ اپل ۶ گیگابایت رم دارند. احتمالاً آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس نیز ۶ گیگابایت رم خواهند داشت. ترندفورس می‌گوید آیفون در سال آینده با درگاه منسوخ لایتنینگ خداحافظی و آن را با USB-C جایگزین می‌کند. اتحادیه‌ی اروپا قانون استفاده از USB-C در سال ۲۰۲۴ را تا مرز تصویب نهایی برده است و ظاهراً اپل قصد دارد یک سال زودتر دست‌ به‌ کار شود.

گفته می‌شود آیفون‌های پرو نسل جدید از لنز هشت‌تکه در دوربین استفاده می‌کنند تا توانایی آن‌ها برای تصویربرداری بهبود یابد. ترندفورس می‌گوید آیفون ۱۵ پرو مکس دوربین تله‌فوتو با مکانیزم پریسکوپی خواهد داشت. آیفون در نسل فعلی بزرگ‌نمایی اپتیکال (بدون افت کیفیت) سه‌برابری ارائه می‌دهد؛ اما به‌لطف سیستم پریسکوپی به بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری دست پیدا خواهد کرد.

تآیفون ۱۵ پرو احتمالاً با ۸ دگیگابایت رم و دوربینی با لنز ۸ قسمتی ساخته می‌شود:رندفورس به بهره‌مندی آیفون ۱۵ از مودم 5G ساخت کوالکام نیز اشاره کرده است. اپل هنوز نتوانسته است مودمی 5G با عملکرد عالی بسازد؛ اما سرانجام روزی آیفون را با مودم اختصاصی خواهیم دید. احتمالاً در سال ۲۰۲۴ اولین آیفون مجهز به مودم اختصاصی دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد.