25
اکتبر

اپل iOS 16.1 و iPadOS 16.1 را منتشر کرد

اپل iOS 16.1 و iPadOS 16.1 را منتشر کرد

اپل iOS 16.1 و iPadOS 16.1 را منتشر کرد:اپل نسخه‌ی جدید iOS و iPadOS را برای دستگاه‌های مقصد منتشر کرد. iPadOS 16.1 سرانجام قابلیت موردانتظار Stage Manager را به آیپد می‌آورد.

اپل رسماً سیستم‌عامل‌های iOS 16.1 و iPadOS 16.1 را برای آیفون و آیپد دردسترس قرار داده است. انتشار نسخه‌ی جدید iPadOS بدین‌معنی است که تبلت‌های اپل همچون آیفون‌ها به قابلیت‌های جدید آی‌مسیج (نظیر ویرایش و حذف پیام) مجهز می‌شوند.

آیپد به‌لطف به‌روزرسانی نرم‌افزاری، سرانجام ابزار مولتی‌تسکینگ Stage Manager را نیز دریافت کرده است. این ابزار در نسخه‌های بتای iPadOS باگ‌های زیادی داشت. کارشناسان می‌گویند اپل در ماه‌های اخیر توانسته است بسیاری از باگ‌های Stage Manager را برطرف کند؛ اما این ابزار هنوز کامل نیست.

در ابتدا انتظار می‌رفت نسخه‌ی جدید iPadOS هم‌زمان با iOS منتشر شود؛ اما مشکلاتی در مسیر توسعه باعث شدند اپل انتشار سیستم‌عامل جدید آیپد را به‌تأخیر بیندازد و مستقیماً سراغ انتشار iPadOS 16.1 برود. حتی با وجود این تأخیر، قابلیت مورد‌انتظار Stage Manager برخلاف آنچه اپل نشان داده بود، فعلاً از مانیتور خارجی پشتیبانی نمی‌کند.

به‌گزارش ورج، نسخه‌ی جدید iOS دسترسی به نوتیفیکیشن‌های بخش Live Activities را برای توسعه‌دهندگان متفرقه امکان‌پذیر می‌کند. ابزار Live Activities با این هدف طراحی شده است که بتوانید اطلاعات مختلف را به‌صورت آنی ازطریق صفحه‌ی قفل گوشی رهگیری کنید. در آیفون‌ ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس که به داینامیک آیلند مجهزند، Live Activities در بخش بالایی نمایشگر نیز نشان داده می‌شود.

  • بررسی iOS 16؛ بزرگ‌ترین غافلگیری نرم‌افزاری اپل در چند سال گذشته
  • اپل محدودسازی پیشرفته‌ترین قابلیت چندوظیفگی iPadOS 16 به آیپد پرو M1 را چگونه توجیه می‌کند؟

آیفون‌ها به‌لطف iOS 16.1 میزبان قابلیت‌های دیگری نیز می‌شوند. به‌لطف iOS جدید می‌توان بدون نیاز به اپل واچ و صرفاً ازطریق آیفون سرویس فیتنس پلاس را اجرا کرد. این تغییر باعث می‌شود که سرویس اشتراکی فیتنس پلاس برای تعداد بسیار بیشتری از کاربران دردسترس باشد. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید iOS 16.1 که قرار بود در iOS 16 ارائه شود، iCloud Shared Photo Library است. iCloud Shared Photo Library به کاربران امکان می‌دهد تا عکس‌ها را به‌صورت یکپارچه و خودکار در میان حداکثر ۶ عضو خانواده به‌اشتراک بگذارند.

اپل iOS 16.1 و iPadOS 16.1 را منتشر کرد:نسخه‌ی جدید iOS برای همان دستگاه‌هایی منتشر می‌شود که iOS 16 را دریافت کرده بودند (آیفون ۸ و گوشی‌های جدیدتر). همچنین، iPadOS 16.1 برای تمامی مدل‌های آیپد پرو، آیپد ایر نسل سوم و جدیدتر، آیپد 5 و جدیدتر و آیپد مینی 5 و جدیدتر دردسترس است.

https://windows20.ir/