24
اکتبر

اپل در ابتدا قصد داشت نسل جدید آیپد را با بدنه پلاستیکی بسازد

اپل در ابتدا قصد داشت نسل جدید آیپد را با بدنه پلاستیکی بسازد

اپل در ابتدا قصد داشت نسل جدید آیپد را با بدنه پلاستیکی بسازد:افشاگری خوش‌سابقه می‌گوید اپل برای کاهش قیمت آیپد قصد داشت این تبلت را با بدنه‌ی پلاستیکی بسازد؛ اما ظاهراً برنامه‌هایش را لغو کرده است.

مارک گارمن، افشاگر بلومبرگ، می‌گوید اپل برای کاهش قیمت تبلت استاندارد آیپد قصد داشت مدل جدید آن را به بدنه‌ی پلاستیکی مجهز کند و حتی صفحه‌کلید مجزا را نیز با بدنه‌ی پلاستیکی بسازد؛ اما در‌نهایت برنامه‌هایش را لغو کرده است. نسل جدید آیپد که هفته‌ی گذشته معرفی شد، به‌دلیل قیمت نسبتاً گرانش با انتقادهای زیادی مواجه شده است.

نسل جدید آیپد مهم‌ترین محصولی است که اپل در هفته‌ی گذشته معرفی کرد. آیپد پرو ۲۰۲۲ که تبلت پرچم‌دار اپل است، همچنان محصولی شاخص به‌حساب می‌آید؛ اما تغییرات بسیار کمی در نسل جدید تجربه کرده است. تغییرات به‌حدی اندک هستند که تهیه‌ی آیپد پرو ۲۰۲۲ برای دارندگان مدل ۲۰۲۱ منطقی نیست. همچنین، آیپد در نسل جدید تغییرات زیادی به خود دیده است. طراحی این تبلت مدرن‌تر و به درگاه USB-C مجهز است و با صفحه‌کلید مجزا دردسترس قرار می‌گیرد. یکی از نکات عجیب آیپد، پشتیبانی‌نکردن از اپل پنسل نسل دوم است.

  • آیپد نسل 10 با طراحی جدید، تراشه قدرتمند A14 Bionic و چهار رنگ زیبا رونمایی شد
  • آیپد پرو 2022 اپل با پردازنده M2 و پشتیبانی از Wi-Fi 6E رونمایی شد

اپل در ابتدا قصد داشت نسل جدید آیپد را با بدنه پلاستیکی بسازد:نکته‌ی عجیب دیگر این است که Magic Keyboard Folio آیپد جدید ۲۴۹ دلار قیمت دارد. بدین‌ترتیب، برای تهیه‌ی آیپد و صفحه‌کلید مجزایش باید ۷۰۰ دلار پول خرج کنید. این قیمت برای دانشجویانی که عموماً به آیپد روی خوشی نشان می‌دهند، ناامیدکننده است. مایکروسافت رقیب آیپد را با قیمت ارزان‌تر دردسترس قرار می‌دهد. گارمن می‌گوید اپل قصد داشت آیپد پلاستیکی و صفحه‌کلید مجزایش را در یک جعبه با قیمت ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار عرضه کند. از قرار معلوم شرکت کوپرتینویی از ساخت آیپد با بدنه‌ی پلاستیکی منصرف شده است.