تشخیص سرفه و خروپف در خواب با گوشی Pixel 7
20
اکتبر

تشخیص سرفه و خروپف در خواب با گوشی Pixel 7

گوگل به تازگی از محصولات پیکسل خود رونمایی کرده است. این شرکت برخلاف دیگر شرکت های تکنولوژی جزئیاتی را در مورد محصولات جدید خود قبل از معرفی منتشر کرده بود. پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو جدیدترین گوشی های پرچمدار این شرکت هستند که آن ها دارای یک تراشه Tensor G2 هستند. گوگل به عنوان یک شرکت بزرگ هوش مصنوعی شناخته شده است این شرکت افزون بر ارتقاء مشخصات سخت افزاری در گوشی های پیکسل سعی کرده است نرم افزارهای جدید بر پایه هوش مصنوعی را معرفی کند.Pixel 7

تشخیص سرفه و خروپف در گوشی Pixel 7

گوگل بسیاری از ویژگی های نرم افزاری جدید را با سری گوشی های Pixel 7 معرفی کرده است، این ویژگی ها شامل Unblur، رونویسی پیام صوتی در برنامه Messages و بازکردن قفل با چهره می باشد. در این میان گوگل ویژگی ای را با نام تشخیص سرفه و خروپف معرفی کرده است که یکی از ویژگی های جذاب و جدید این گوشی شناخته می شود.

تشخیص سرفه و خروپف در گوشی Pixel 7

تشخیص سرفه و خروپف در گوشی Pixel 7

تشخیص سرفه و خروپف مفهومی مشابه با Sleep Sensing On Nest Hub 2 یا ردیاب خواب Halo Rise آمازون دارد. تشخیص سرفه و خروپف به کاربران Pixel 7 و Pixel 7 Pro کمک می کند تا درباره آنچه در خواب اتفاق می افتد اطلاعات بیشتری کسب کنند. بدیهی است که برای کارکرد این ویژگی باید به میکروفون گوشی موبایلتان اجازه دسترسی بدهید. از نظر حریم خصوصی گوگل می گوید که این فرآیند در دستگاه تلفن شخص مورد نظر اتفاق می افتد و داده ها به سرور ابری یا سرورهای خارجی ارسال نمی شوند. گوگل تأیید نکرده است که آیا این ویژگی به طور کامل در انحصار سری پیکسل 7 یا هر دستگاهی که به تراشه تنسور G2 مجهز شده است یا خیر.

برنامه Digital Wellbeing پیکسل 7

برنامه Digital Wellbeing پیکسل 7

برنامه Digital Wellbeing داده های خروپف را برحسب دقیقه و ساعت اندازه گیری می کند و به طور مشابه آشکارساز سرفه تعداد دفعاتی که در طول برنامه خواب اختصاص داده شده، سرفه کرده اید را نشان می دهد. هر دو نوع داده در یک جدول زمانی قابل مشاهده هستند که به شما کمک می کند تا متوجه شوید چه زمانی در طول خوابیدن سرفه یا خروپف کرده اید. آیا فکر می کنید این ویژگی مانند یک ساعت هوشمند قابل اعتماد خواهد بود یا برای بهبود ردیابی سلامت و تناسب اندام شما مفید خواهد بود؟

نرم افزار تشخیص سرفه و خروپف گوگل چگونه کار می کند؟

ویژگی تشخیص سرفه و خروپف Pixel 7 از مجموعه جدیدی از APIها در اندروید 13 به نام Ambient Context استفاده می کند. Android 13 دو مجموعه از APIهای زمینه محیطی را ارائه می دهد: یک API کاربر و دو API ارائه دهنده. برنامه ها می توانند API کابر را برای دریافت داده های Ambient Context که در حال حاضر سرفه و خروپف است را پیاده سازی کنند. این داده ها شامل زمان شروع و رویدادها و سطح شدت رویداد است (منظور از رویداد همان سرفه و خروپف می باشد). این داده ها توسط برنامه دیگری ارائه می شود که API ارائه دهنده را پیاده سازی می کند، به این ترتیب برنامه ای که API ارائه دهنده را پیاده سازی می کند باید داده های خام میکروفن را پردازش کند تا تشخیص دهد که آیا سرفه یا خروپف اتفاق می افتد یا خیر.

دوربین گوشی موبایل Pixel 7

دوربین گوشی موبایل Pixel 7

در پیکسل 7 برنامه Android System Intelligence سرویسی دارد که API ارائه دهنده را پیاده سازی می کند. درمورد API مشتری درحال حاضر دو برنامه سیستمی وجود دارد که آن را پیاده سازی می کنند: Digital Wellbeing و Google Clock. طبق یک صفحه پشتیبانی این دو برنامه داده های سرفه و خروپف را در بخش «Bedtime» مربوط خود نشان می دهند.