16
اکتبر

ظاهراً نمایشگر پیکسل 7 پرو گوگل با مشکل بزرگی مواجه است

ظاهراً نمایشگر پیکسل 7 پرو گوگل با مشکل بزرگی مواجه است

ظاهراً نمایشگر پیکسل 7 پرو گوگل با مشکل بزرگی مواجه است:به‌نظر می‌رسد مصرف باتری صفحه‌نمایش پیکسل ۷ پرو گوگل پس از تنظیم سطح روشنایی آن روی حالت حداکثر، افزایش درخورتوجهی پیدا می‌کند.

گوگل اخیراً سری پیکسل ۷ خود را رونمایی کرده و درحال‌حاضر، بررسی‌های مخلتفی روی این دو گوشی شده است. نتایج آزمایش‌های اولیه از کیفیت چشمگیر دوربین‌ها و نرم‌افزار و حتی نمایشگر ارتقایافته‌ی این محصولات حکایت می‌کنند. به‌هرحال، روشنایی بسیار زیاد صفحه‌نمایش پرچم‌دار جدید گوگل مصرف باتری را به‌شدت افزایش می‌دهد که البته این مسئله تا حدودی در سایر دستگاه‌های پرچم‌دار بازار نیز دیده می‌شود.

بررسی‌ XDA از پیکسل ۷ پرو نشان می‌دهد شارژدهی آن درمقایسه‌با پیکسل ۶ پرو ارتقا یافته است. این وب‌سایت هنگام استفاده از پرچم‌دار جدید گوگل متوجه شده است که باتری آن گاهی اوقات به‌سرعت تخلیه می‌شود و دلیل آن احتمالاً به روشنایی زیاد نمایشگر مرتبط است. بررسی‌های بیشتر روی این گوشی نشان داد که دیگران نیز دقیقاً با همین مشکل مواجه شده‌اند.

روشنایی زیاد نمایشگر برای استفاده از آن در در فضای باز، قابلیتی کاربردی است و اینکه در چنین مواقعی مصرف باتری افزایش یابد، طبیعی به‌نظر می‌رسد؛ اما درباره‌ی پیکسل ۷ پرو، ظاهراً سرعت تخلیه‌ی باتری منطقی نیست. بدین‌ترتیب، XDA با بررسی چند پیکسل ۷ پرو دیگر متوجه شد که شاید صفحه‌نمایش این دستگاه مشکل بزرگی داشته باشد. کارشناسان این وب‌سایت برای بررسی بهتر موضوع، پیکسل ۶ پرو و گلکسی S22 پلاس را به‌عنوان معیار در نظر گرفته‌اند.

گوشی موبایل پیکسل 7 پرو گوگل / Google Pixel 7 Pro خاکستری

XDA آزمایش‌های خود را روی چهار دستگاه پیکسل ۷ پرو انجام داد. کارشناسان این وب‌سایت میزان روشنایی نمایشگر این گوشی‌ها را روی ۶۰۰ نیت تنظیم کردند که در این حالت، مصرف انرژی آن‌ها بین ۳٫۵ تا ۴ وات بود. با افزایش میزان روشنایی صفحه‌نمایش روی حالت حداکثر، مصرف انرژی آن به ۶ وات رسید.

در مقام مقایسه، مصرف انرژی نمایشگر گلکسی S22 پلاس با روشنایی ۶۰۰ نیت حدود ۲ وات و با روشنایی ۱۰۰۰ نیت حدود ۴ وات است. بدین‌ترتیب، داده‌های به‌دست‌آمده نشان داد که مصرف انرژی صفحه‌نمایش پیکسل ۷ پرو حدود ۵۰ درصد بیشتر از پرچم‌دار سامسونگ است.

در‌ادامه، گلکسی S22 پلاس و پیکسل ۶ پرو پیکسل بررسی شدند. مصرف انرژی نمایشگر S22 پلاس سامسونگ با روشنایی ۱۱۰۰ نیت حدود ۴٫۵ وات است که منطقی به‌نظر می‌رسد. مصرف انرژی نمایشگر پیکسل ۶ پرو نیز با روشنایی ۸۰۰ نیت حدود ۴ وات است.

دیلن از XDA می‌گوید اگر نمودار مصرف انرژی صفحه‌نمایش پیکسل ۶ پرو را در‌ همان جهت ادامه دهیم، اساساً مقادیر به‌دست‌آمده با مقادیر دیده‌شده در پیکسل ۷ پرو یکسان است. این موضوع نشان‌دهنده‌ی مشکل بزرگ‌تری است که پنل‌های قبلی گوگل نیز با آن مواجه بوده‌اند و اکنون به‌نطر می‌رسد با پیکسل ۷ پرو، وضعیت‌ حتی بدتر از قبل شده است.

XDA برای اطمینان بیشتر از نتایج به‌دست‌آمده از میزان مصرف انرژی نمایشگر پیکسل ۷ پرو، از برخی همکارانش در کشورهای دیگر که این گوشی را دراختیار داشتند، درخواست کرد این موضوع را بررسی کنند و نتایج آزمایش‌های آن‌ها نیز مُهر تأیید دیگری بر نتیجه‌گیری XDA بود.

در جدول زیر، مصرف انرژی صفحه‌نمایش پیکسل ۷ پرو درمقابل گلکسی S22 پلاس سامسونگ و پیکسل ۶ پرو را مشاهده می‌کنید:

مصرف انرژیگوگل پیکسل ۶ پروگوگل پیکسل ۷ پروسامسونگ گلکسی S22 پلاس
روشنایی ۶۰۰ نیت۲٫۹ وات۳٫۵ تا ۴ وات۲ وات
روشنایی ۸۰۰ نیت۴ وات
روشنایی ۱۰۰۰ نیت۶ وات۴ وات

مشکل مصرف انرژی نمایشگر پیکسل ۷ پرو گوگل چقدر جدی است؟

  • تماشا کنید: کالبدشکافی گوشی هوشمند پیکسل ۷ پرو گوگل
  • سری پیکسل ۷ از قابلیت تشخیص سرفه و نظارت بر کیفیت خواب بهره می‌برند

در پاسخ به این پرسش، باید ابتدا اشاره کنیم که حداکثر توان مصرفی تراشه‌ی تنسور G2 گوگل به‌کاررفته در پیکسل ۷ پرو حدود ۱۰ تا ۱۲ وات است. بدین‌ترتیب، میزان مصرف انرژی صفحه‌نمایش این گوشی حدود نیمی از حداکثر توان مصرفی سیستم-روی-چیپ (SoC) آن است. این یعنی هنگام تنظیم روشنایی نمایشگر روی حالت حداکثر حین اجرای یک بازی، مصرف باتری آن احتمالاً به ۱۸ وات خواهد رسید و درنتیجه در چنین مواقعی بار هربار شارژ کامل دستگاه، می‌توان کمتر از سه ساعت با آن کار کرد.

ظاهراً نمایشگر پیکسل 7 پرو گوگل با مشکل بزرگی مواجه است:نکته‌ی مهم دیگر اینکه رقم ۱۸ وات فقط میزان مصرف انرژی تراشه و نمایشگر را نشان می‌دهد و مصرف باتری سایر قطعات در آن اِعمال نشده است؛ بنابراین، اگر روشنایی صفحه‌نمایش پیکسل ۷ پرو را روی حالت حداکثر تنظیم کنید، احتمالاً باید روزانه چندین‌بار آن را شارژ کنید.

گوگل برای رفع مشکل نمایشگر پیکسل ۷ پرو چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

پیکسل 7 پرو و پیکسل ۷ در دو رنگ از نمای پشت

درحال‌حاضر، نمی‌توان جواب دقیقی به این سؤال داد. بررسی چندین دستگاه پیکسل ۷ پرو نشان داد که همه‌ی آن‌ها با افزایش میزان روشنایی نمایشگر، با مشکل مصرف زیاد باتری مواجه می‌شوند. آزمایش‌های انجام‌شده روی نسخه‌ی استاندارد پیکسل ۷ حاکی از آن است که مصرف باتری این دستگاه بسیار عادی‌تر به‌نظر می‌رسد؛ بنابراین، شاید این مشکل فقط مختص مدل پرو باشد.

هنوز مشخص نیست آیا گوگل می‌تواند با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری این مشکل را رفع کند یا خیر. همچنین در وضعیت فعلی، نمی‌دانیم که مشکل مذکور ایرادی سخت‌افزاری است یا به مشکلات نرم‌افزاری ارتباط دارد. بررسی نمایشگر پیکسل ۷ پرو در حالتی که روشنایی آن روی کمترین سطح ممکن تنظیم شده باشد، نشان می‌دهد این دستگاه همچنان بیشتر از سایر گوشی‌ها انرژی (۰٫۷ وات) مصرف می‌کند. بااین‌حال، شارژدهی دستگاه در این حالت بسیار بهتر و کنترل‌‌پذیرتر است.

اگر قصد دارید پیکسل ۷ پرو بخرید، توصیه می‌کنیم کمی بیشتر منتظر بمانید تا دلیل مشکل مصرف زیاد نمایشگر آن مشخص شود. به‌نظر نمی‌رسد پیکسل ۷ استاندارد با مشکل مشابهی مواجه شده باشد و این دستگاه برای افرادی مناسب‌تر است که قصد دارند هرچه‌زودتر یک دستگاه پیکسل ۷ بخرند.

دیگر مشکلات نمایشگر پیکسل ۷ پرو گوگل

ظاهراً نمایشگر پیکسل 7 پرو گوگل با مشکل بزرگی مواجه است:مشکل نمایشگر پیکسل ۷ پرو فقط به مصرف زیاد انرژی ختم نمی‌شود؛ زیرا پراساد نایک از GSMArena در توییتر اعلام کرد که نمایشگر پیکسل ۷ پرو او پس‌ از خاموش‌کردن، به‌مدت کوتاهی همچنان فعال باقی می‌ماند. بررسی‌های XDA نیز ادعاهای نایک را تأیید می‌کند. درحال‌حاضر، مشخص نیست آیا مشکل فعال‌ماندن نمایشگر پس از خاموش‌کردن باگ نرم‌‌افزاری است یا می‌توان آن را با غیرفعال‌کردن تنظیمات خاص برطرف کرد.