12
اکتبر

آیپد مجهز به نمایشگر OLED هیبریدی احتمالاً سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد

آیپد مجهز به نمایشگر OLED هیبریدی احتمالاً سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد

آیپد مجهز به نمایشگر OLED هیبریدی احتمالاً سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد:با امضای قرارداد همکاری میان اپل و شرکت SMT تایوان، احتمال دارد سال ۲۰۲۴ شاهد معرفی اولین آیپد پرو با نمایشگر مجهز به فناوری OLED هیبریدی باشیم.

کیفیت صفحه‌نمایش یکی از ویژگی‌های مهم‌ آیپد و آیپد پرو بوده است و تغییر در تأمین‌کنندگان این قطعه، نشان‌دهنده‌ی به‌روزرسانی مدل‌های آینده‌ی این محصولات است. درصورت اضافه‌شدن تأمین‌کننده‌ی نمایشگر جدید به زنجیره‌ی شرکای تجاری اپل، این برند می‌تواند تغییر مهمی در آیپد‌های آینده اعمال کند.

به‌گزارش اپل‌اینسایدر، شرکت SMT تایوان با تبدیل‌شدن به یکی از تأمین‌کنندگان اپل می‌تواند از فرایندهای خود در ساخت MiniLEDهای به‌کاررفته در آیپد پرو و مک‌بوک پرو بهره ببرد. اگر این گزارش واقعیت داشته باشید، اولین‌بار است که SMT تایوان به‌ جمع تأمین‌کنندگان اپل اضافه می‌شود. گفته می‌شود اپل از SMT تایوان حمایت مالی کرده است و با استفاده از سخت‌افزار اختصاصی در نمایشگرهای مبتنی‌بر فناوری MiniLED، به گسترش خطوط تولید خود کمک می‌کند.

اضافه‌شدن SMT تایوان به فهرست تأمین‌کنندگان اپل اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا فرصتی دراختیار این شرکت قرار می‌دهد تا سخت‌افزار مبتنی‌بر فناوری MiniLED خود را بهبود دهد و از نمایشگرهای‌ OLED هیبریدی در طیف گسترده‌تری از محصولاتش استفاده کند. اولین نتیجه‌ی این اقدام می‌تواند به تولید صفحه‌نمایش‌های بسیار نازک‌تر منجر شود و این یعنی انتظار می‌رود آیپد‌های آینده حتی باریک‌تر از نسخه‌های کنونی این محصول باشند.

گزارش یادشده به توسعه‌ی فناوری OLED هیبریدی اپل نیز اشاره کرده است. این تکنولوژی درواقع بستر شیشه‌ای را با روش کپسوله‌سازی لایه‌ی نازک ترکیب می‌کند. با استفاده از تکنیک مذکور می‌توان زیرلایه‌ای شیشه‌ای تولید کرد که ضخامت آن کمتر از نیمی از ضخامت نسخه‌های معمولی است. این زیرلایه‌های جدید ازنظر خم‌شدن نیز عملکرد بهتری از نمونه‌های کنونی ارائه خواهند داد.

  • اپل قابلیت Stage Manager را روی آیپدهایی که از تراشه M1 بهره نمی‌برند نیز فعال خواهد کرد
  • جزئیات فاش‌شده در وب‌سایت لاجتیک، از معرفی آیپد پرو ۲۰۲۲ در ماه‌های آینده خبر می‌دهد

آیپد مجهز به نمایشگر OLED هیبریدی احتمالاً سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد:یکی دیگر از اهداف مهم نمایشگرهای OLED هیبریدی، رفع مشکل نمایشگرهای تاشو کنونی است؛ زیرا اثر تاخوردگی روی این صفحه‌نمایش‌ها باقی می‌ماند. به‌نظر می‌رسد اپل برای ساخت این‌ نوع نمایشگرها با سامسونگ و ال‌جی وارد همکاری شده است. ظاهراً اضافه‌شدن SMT تایوان به فهرست تأمین‌کنندگان اپل بیشتر به‌منظور گسترش استفاده از نور زمینه‌ی MiniLED در نمایشگر محصولات این شرکت انجام شده است. علاوه‌براین، فناوری OLED هیبریدی به بلوغ مناسبی رسیده است و به تجاری‌سازی نزدیک می‌شود. این یعنی اپل می‌تواند در سال ۲۰۲۴ از پنل‌های MiniLED جدید در محصولاتی مثل آیپد پرو استفاده کند.