10
اکتبر

گوگل کروم آسیب‌پذیرترین مرورگر در سال ۲۰۲۲

گوگل کروم آسیب‌پذیرترین مرورگر در سال ۲۰۲۲؛ فایرفاکس و اج در رتبه‌های بعدی

گوگل کروم آسیب‌پذیرترین مرورگر در سال ۲۰۲۲:براساس اطلاعات پایگاه‌داده آسیب‌پذیری VulDB، گوگل کروم با ۳۰۳ باگ آسیب‌پذیرترین مرورگر در سال ۲۰۲۲ بوده است.

داده‌های جدید نشان می‌دهد که کاربران گوگل کروم باید هنگام مرور وب مراقب باشند؛ زیرا آسیب‌پذیری‌های متعددی امنیت آن‌ها را در خطر قرار می‌دهد. به‌گزارش اپل اینسایدر، گوگل کروم آسیب‌پذیرترین مرورگر موجود در بازار تلقی می‌شود. تنها در سال ۲۰۲۲، شاهد ۳۰۳ آسیب‌پذیری در آن بودیم و در‌مجموع ۳,۱۵۹ باگ امنیتی در آن وجود داشته است. این ارقام براساس اطلاعات پایگاه‌داده آسیب‌پذیری VulDB به‌دست آمده است که از ۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۲ تا ۵ اکتبر ۲۰۲۲ را پوشش می‌دهد.

آسیب‌پذیری‌های امنیتی اخیر کروم عبارت‌اند از: CVE-2022-3318 ،CVE-2022-3314 ،CVE-2022-3311 ،CVE-2022-3309 و CVE-2022-3307. پایگاه‌داده هنوز جزئیات این نقص‌ها را فهرست نکرده است؛ اما Atlas VPN می‌گوید که آن‌ها می‌توانند به تخریب حافظه در کامپیوتر منجر شوند. کاربران می‌توانند با به‌روز‌رسانی مرورگر مذکور به نسخه‌ی 106.0.5249.61 این مشکلات را برطرف کنند.

فهرست آمار میزان آسیب پذیری مرورگرها

مرورگر فایرفاکس موزیلا با ۱۱۷ آسیب‌پذیری در رتبه‌ی دوم فهرست قرار دارد. مایکروسافت اج تا ۵ اکتبر، ۱۰۳ آسیب‌پذیری داشت که ۶۱ درصد بیشتر از کل سال ۲۰۲۱ بود. درمجموع، مرورگر مذکور از لحظه‌ی انتشار تاکنون ۸۰۶ آسیب‌پذیری داشته است.

گزینه‌ی بعدی موجود در فهرست سافاری است که یکی از کمترین میزان آسیب‌پذیری‌ها را دارد. به‌عنوان مثال، در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲، تنها ۲۶ آسیب‌پذیری داشت و تعداد باگ‌های کلی آن از زمان انتشار، ۱۱۳۰ مورد اعلام شده است. دراین‌میان، تا به این لحظه در سال ۲۰۲۲ برای مرورگر اپرا شاهد هیچ آسیب‌پذیری ثبت‌شده‌ای نبوده‌ایم و در‌مجموع فقط ۳۴۴ باگ داشته است.

  • معرفی بهترین مرورگرهای اندروید ۲۰۲۲

گوگل کروم آسیب‌پذیرترین مرورگر در سال ۲۰۲۲:گوگل کروم و مایکروسافت اج و اپرا همگی از موتور مرورگر Chromium استفاده می‌کنند. آسیب‌پذیری‌های Chromium ممکن است بر هر سه مرورگر تأثیر بگذارد. از می ۲۰۲۲، سافاری به بیش از یک‌میلیارد کاربر رسیده است و اپل سخت تلاش کرده تا مطمئن شود مرورگر آن برای استفاده ایمن است.

درنهایت نیز، باید گفت به‌منظور ایمن‌ماندن در فضای اینترنت، کاربران باید مرورگرهای خود را به‌روز نگه دارند. هنگام دانلود افزونه‌ها و پلاگین‌ها، به‌ویژه از منابع یا توسعه‌دهندگان کمتر شناخته‌شده مراقب باشید.