انتشار آپدیت جدید ویندوز 11 نسخه 22H2
24
سپتامبر

انتشار آپدیت جدید ویندوز 11 نسخه 22H2

زمانی که ویندوز 11 در اکتبر 2021 منتشر شد مایکروسافت آن را در برنامه ای قرار داد تا یک بار در سال به روز رسانی اصلی را دریافت کند اکنون شرکت مایکروسافت اعلام کرد که اولین به روز رسانی اصلی ویندوز 11 را منتشر کرده است. نصب این به روز رسانی رایگان می تواند رایانه های شخصی شما را در دسترس تر و ایمن تر نگه دارد.

انتشار ویندوز 11 نسخه 22H2

مایکروسافت به روز رسانی ویندوز 11 آپدیت 2022 را منتشر می کند که با نام Windows 11 نسخه 22H2 نیز شناخته می شود. به روز رسانی جدید شامل بسیاری از ویژگی های جدید مانند پوشه ها در استارت، بهبودهای لمسی و موارد دیگر است. این آپدیت مدتی است که در حال آزمایش است. بر اساس داده های جمع آوری شده توسط Stat Counter در میان نسخه های ویندوز، ویندوز 10 با حدود 72 درصد سهم محبوب ترین است و پشتیبانی از این سیستم عامل در سال 2025 به پایان می رسد ویندوز 11 که برای اولین بار در اکتبر 2021 منتشر شد با 13 درصد سهم در ماه آگوست از 2.6 درصد در ژانویه در حال افزایش محبوبیت است.

انتشار ویندوز 11 نسخه 22H2

انتشار ویندوز 11 نسخه 22H2

ویژگی ها و بهبود های آپدیت ویندوز 11

به روز رسانی ویندوز 11 آپدیت 2022 با یک برنامه ویرایش ویدئو، گزینه های سفارشی سازی جدید برای منوی استارت و دسترسی به برنامه های اضافی اندروید ارائه می شود در اینجا به برخی از بزرگ ترین تغییراتی که وجود دارد اشاره خواهیم کرد:

برنامه ویرایش ویدیو در Windows 11

یک سال پیش مایکروسافت Clipchamp را خریداری کرد که یک استارتاپ ویرایش ویدیو می باشد. اکنون این نرم افزار در ویندوز 11 قرار دارد. نسخه رایگان به شما امکان می دهد ویدیوها را بچرخانید، کوتاه کنید و مجموعه ای از فیلترها را اعمال کنید و تصاویر و ویدیوهای استوک طراحی کنید.

برنامه ویرایش ویدیو در Windows 11

برنامه ویرایش ویدیو در Windows 11

تغییر منوی استارت ویندوز 11

مردم توانسته اند برنامه ها را به منوی استارت پین کنند که اکنون در مرکز صفحه ظاهر می شود. اکنون ایجاد یک پوشه از برنامه ها در منوی استارت با کشیدن نماد یک برنامه روی دیگری امکان پذیر شده است. علاوه بر این تراکم برنامه ها در منوی Start می تواند تغییر کند. در بخش شروع تنظیمات می توانید روی دکمه ای کلیک کنید که می گوید «More pins» همچنین می توانید روی «More recommendations» کلیک کنید تا فایل های پیشنهادی اضافی را در منوی استارت ببینید.

با Smart App Control برنامه را باز نکنید

قابلیتی به نام Smart App Control می تواند به طور خودکار شما را از باز کردن یک برنامه یا فایل ناامن باز دارد. می توانید این ویژگی را غیرفعال کنید اما مایکروسافت آن را منع می کند و نمی توانید بدون نصب مجدد ویندوز آن را دوباره فعال کنید.

با Smart App Control برنامه را باز نکنید

با Smart App Control برنامه را باز نکنید

گسترش برنامه های اندروید

یکی از قابل توجه ترین ویژگی های ویندوز 11 توانایی آن در اجرای برنامه های اندرویدی است که به لطف گنجاندن اپ استور آمازون است. مایکروسافت گفته که اکنون در 31 کشور با بیش از 20000 برنامه اندروید در دسترس است. این شرکت قول بهبود عملکرد گرافیکی را برای برنامه های اندرویدی داده است.

تماس های ویدئویی بهتر

برخی از رایانه های شخصی جدید دارای تراشه های هوش مصنوعی داخلی هستند و اگر یکی از آن ها را دارید ویندوز 11 می تواند نویز پس زمینه تماس های ویدئویی را حذف کند. دوربین شما را در حین حرکت در تماس ها دنبال کند و فید ویدئوی شما را تغییر دهد.

تماس های ویدئویی بهتر در ویندوز 11

تماس های ویدئویی بهتر در ویندوز 11

گرافیک بهتر برای بازی های قدیمی

دستاوردهای گرافیکی همچنین برای بازی هایی که به رابط های برنامه نویسی DirectX 10 یا DirectX 11 قدیمی تر متکی هستند و در حالت تمام صفحه اجرا نمی شوند نشان داده نمی شود این شامل نرخ نوسازی متغیر است که می تواند منجر به نمایش تصاویر جدید   در هرثانیه برای دستگاه هایی با نرخ تازه سازی بالاتر شود. HDR خودکار و VRR نیز باید بهبود یابد همچنین یک برنامه جدید کالیبراسیون HDR وجود دارد که دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که می گوید.

نحوه دریافت آپدیت 2022 ویندوز 11

افرادی که از ویندوز 11 استفاده می کنند می توانند با باز کردن تنظیمات، رفتن به Windows Update و کلیک کردن روی دکمه «Check For Updates» به روز رسانی جدید را نصب کنند.

نحوه دریافت آپدیت 2022 ویندوز 11

نحوه دریافت آپدیت 2022

کسانی که از ویندوز 10 استفاده می کنند می توانند ببینند که آیا رایانه های شخصی آن ها می توانند ویندوز 11 را با استفاده از برنامه PC Health Check اجرا کنند یا خیر و Windows Update به آن ها نشان می دهد که آیا واجد شرایط ارتقاء به Windows 11 2022 Update هستند یا خیر.