15
سپتامبر

جریمه چند میلیارد دلاری در انتظار گوگل

جریمه چند میلیارد دلاری در انتظار گوگل؛ این‌ بار با شکایت دادگاه‌های بریتانیا و هلند

جریمه چند میلیارد دلاری در انتظار گوگل؛ این‌ بار با شکایت دادگاه‌های بریتانیا و هلند:دادگاه‌های هلند و بریتانیا قصد دارند گوگل را به دلیل اقدامات ناعادلانه در حوزه‌ی تبلیغات، ۲۵٫۴ میلیارد دلار جریمه کنند.

گوگل در دادگاه‌های بریتانیا و هلند با دو شکایت جدید مواجه شده است که احتمالاً جریمه‌ی بسیار سنگینی برای این شرکت دربر خواهد داشت. جلسات مربوط به این شکایت‌ها طی چندهفته‌ی آینده برگزار خواهد شد و گفته می‌شود درصورت صدور حکم، غول جست‌وجوی اینترنت باید مبلغ درخورتوجهی ۲۵ میلیارد یورو (۲۵٫۴ میلیارد دلار) به‌عنوان جریمه پرداخت کند. رویترز می‌گوید این شکایت‌ها ادعا می‌کنند که گوگل از شیوه‌های تبلیغاتی ناعادلانه استفاده کرده است.

گاردین پارتنرز، شرکت حقوقی، بیانیه‌ای را ازطرف ناشران متأثر از اقدامات ادعایی گوگل صادر کرده است که آن را در ادامه مرور می‌کنیم:

زمان آن فرا رسیده که گوگل به مسئولیت‌های خود عمل کرده و خسارت‌هایی را که به این صنعت مهم وارد کرده است، جبران کند. به‌همین‌دلیل امروز این اقدامات را در دو حوزه‌ی قضایی برای دریافت غرامت برای ناشران اتحادیه‌ی اروپا و بریتانیا اعلام می‌کنیم.

به گزارش GSMArena، یکی از سخن‌گویان گوگل اعلام کرده که این شکایت، فقط «براساس حدس‌وگمان و فرصت‌طلبانه» است و این شرکت تصمیم دارد به‌سختی با آن مبارزه کند.

جریمه چند میلیارد دلاری در انتظار گوگل؛ این‌ بار با شکایت دادگاه‌های بریتانیا و هلند:شکایت‌های جدید علیه گوگل در بریتانیا با هدف بازیابی غرامت برای صاحبان وب‌سایت‌هایی است که تبلیغات بنری این شرکت را نمایش می‌دهند. درهمین‌حال، شکایت مطرح‌شده در هلند به آسیب‌دیدن ناشران تبلیغات اشاره دارد.