14
سپتامبر

کم‌توجهی کاربران اینستاگرام به قابلیت ریلز

اینستاگرام اخیرا با تغییراتی که به خود دیده، شباهت زیادی به تیک‌تاک، اپلیکیشن رقیب، پیدا کرده اما این تغییرات و تمرکز روی ویدیوهای کوتاه باعث نشده تا بتواند به آمار تعداد بینندگان ویدیوهای کوتاه تیک‌تاک برسد. ریلز

وال استریت ژورنال مدعی شد به اسنادی از تحقیقات داخلی تحت عنوان Creators x Reels State of the Union ۲۰۲۰ دست یافته که نشان می‌دهد کاربران اینستاگرام زمان زیادی را صرف تماشای ویدیوهای کوتاه این پلتفرم ن‌می‌کنند و حتی بدتر آنکه، اکثر کاربران ریلز (ویدیوهای کوتاه اینستاگرام)، هیچ تعاملی ندارند و یا به عبارتی دیگر، میزان لایک، ذخیره و یا اشتراک‌گذاری این ویدیوها بسیار ناچیز است.  

وال استریت ژورنال اعلام کرد کاربران، کمتر از ۱۷.۶ میلیون ساعت در روز را به تماشای ریلز می‌گذرانند؛ این در حالی است که کاربران تیک‌تاک، حدود ۱۹۷.۸ میلیون ساعت را در این پلتفرم ویدیومحور سپری می‌کنند که حدود ۱۰ برابر بیشتر از مدت زمانی است که کاربران برای ویدیوهای موجود در اپلیکیشن‌های متا صرف می‌کنند.  

بر اساس آخرین گزارش‌ها، متا (شرکت مادر اینستاگرام) بخش عمده‌ای از این کم‌توجهی کاربران به تولیدات ویدیوی کوتاه در اینستاگرام را به عدم استفاده تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها از ریلز برای انتشار محتواهای خود ربط می‌دهد.  

به گفته وال استریت ژورنال، از ۱۱ میلیون کاربر اینستاگرامی‌که کار تولید محتوا انجام می‌دهند، تنها ۲.۳ میلیون پست در هر ماه منتشر می‌شود. در این گزارش آمده که یک سو از ویدیوهای ریلز اینستاگرام ابتدا در سایر وب‌سایت‌ها به ویژه تیک‌تاک ایجاد شده‌اند و با واترمارک آن وب‌سایت‌ها منتشر می‌شوند.  

اگرچه اینستاگرام تاکنون بالغ بر ۱۲۰ میلیون دلار به تولیدکنندگان ریلز پرداخت کرده اما این مبلغ، بسیار کمتر از کل پرداخت‌های برنامه‌ریزی شده این شرکت تا پایان سال (یک میلیاد دلار) است. سخنگوی متا در واکنش به این گزارش گفت که مطالب مطرح شده، قدی‌می‌و در برخی موارد نادرست هستند و برای نمایش تصویری نادرست از پیشرفت این شرکت در بخش ریلز منتشر شده‌اند.  

وی افزود: هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم و تولیدکنندگان محتوا و کسب‌وکارها، نتایج امیدوارکننده‌ای را خواهند دید. رشد درآمدزایی ما سریع‌تر از آن چیزی است که انتظار داشتیم چرا که افراد بیشتری نسبت به قبل ریلز را تماشا می‌کنند، یا آن را ایجاد و با هم ارتباط برقرار می‌کنند.  

سخنگوی متا گفت که ن‌می‌تواند داده‌های جدید را منتشر کند اما مدعی شد که اطلاعات مربوط به بازدید ساعتی (که منتشر شده)، جهانی نبوده و قدی‌می‌هستند. همچنین نشان‌دهنده روندهای رشد نیستند.  

با این حال، کسی ن‌می‌تواند منکر برتری تیک‌تاک بر دیگر پلتفرم‌ها همانند اینستاگرام شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد کاربران از شبکه‌های اجتماعی همانند فیسبوک اغلب برای ارسال مجدد محتواهایی که در تیک‌تاک به اشتراک گذاشته می‌شود، استفاده می‌کنند.  

جاستین اوسوفسکی مدیر ارشد عملیات اینستاگرام به وال استریت ژورنال گفت که نشانه‌های امیدوارکننده‌ای در بخش ریلز مشاهده می‌شود اما اعلام کرد که همچنان کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام دهند.