تاریخ معرفی آیفون 14 مشخص شد
27
آگوست

تاریخ معرفی آیفون 14 مشخص شد

اپل هر ساله چندین رویداد عمومی برگزار می کند، خرداد ماه این شرکت در جریان سخنرانی اصلی خود در WWDC22 از iPadOS 16، iOS 16 و macOS Ventura رونمایی کرد اما زمان آن رسیده است که برای دومین رویداد هیجان انگیز آیفون 14 اپل در سال آماده شویم. طبق خبرهای منتشر شده از سوی شرکت اپل زمان دقیق معرفی محصولات جدیدش را اعلام کرده است. انتظار می رود که اپل محصولات جدید و متنوعی را در کنفرانس بزرگ WWDC22 معرفی کند.

رویداد بزرگ اپل

اپل دعوت نامه ای برای خبرنگاران ارسال کرده است و اعلام کرد رویداد معرفی محصول بعدی اپل در تاریخ 16 شهریور برگزار خواهد شد. این دعوت نامه با عنوان «Far Out» برای یک رویداد حضوری در تأتر استیو جابز در پردیس اپل واقع در شهر کالیفرنیا برگزار خواهد شد. این اولین رویداد بزرگ محصولات شرکت اپل بعد از پاندمی کووید 19 است که در فضایی بسته برگزار خواهد شد. انتظار می رود در این رویداد اپل نسل جدید آیفون ها و اپل واچ ها را معرفی کند. همانطور که تصور می کنید می توانید رویداد اپل را در هر کجا که هستید به صورت زنده تماشا کنید. این رویداد را علاوه بر کانال رسمی یوتیوپ اپل و برنامه Apple TV می توانید از وب سایت رسمی شرکت اپل به صورت زنده به نمایش در می آید.

رویداد بزرگ اپل 16 شهریور 1401

رویداد بزرگ اپل 16 شهریور 1401

آیفون 14، آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس

شایعه شده است که آیفون 14 بیشتر مشخصات آیفون 13 را حفظ می کند از سوی دیگر مدل های پرو احتمالاً بزرگ ترین ارتقاهایی را که در سال های اخیر دیده ایم را دریافت خواهند کرد. شایعه شده است که اپل چهار مدل از آیفون را معرفی می کند: آیفون 14 در ابعاد 6.1 و 6.7 اینچی جدید (احتمالاً با برچسب Plus یا Max)، آیفون 14 پرو 6.1 اینچی و پرو مکس 6.7. ابعاد معرفی شده نشان می دهد که احتمالاً اپل گوشی کوچک یا متوسط را عرضه نخواهد کرد.

آیفون 14، آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس

آیفون 14، آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس

سه ویژگی بزرگ در آیفون 14 پرو و پرو مکس وجود دارد: صفحه نمایش همیشه روشن (ویژگی ای که گوشی های اندرویدی سال هاست از آن برخوردار بودند)، دوربین عقب 48 مگاپیکسلی با سنسور بزرگتر و دوربین کوچکتر فاقد ناچ است همچنین این گوشی باید یک تراشه پردازشی ارتقاء یافته A16 دریافت کند.

مدل های جدید اپل واچ سری 8، SE و Pro

اپل در حال آماده شدن برای عرضه سه مدل جدید اپل واچ است. واچ سری 8، SE به روز شده و یک مدل جدید Pro طراحی شده برای ورزشکارانی که در ورزش هایی با تحرک بالا شرکت می کنند. ساعت نسل بعدی مجهز به تراشه S8 جدید خواهد بود اما ارتقای عملکرد قابل توجه نسبت به تراشه های S7 و S6 را ارائه نخواهد داشت در حالی که انتظار نمی رود اپل هنوز راهی برای نظارت بر فشار خون شما ارائه دهد ممکن است با یک سنسور دما ارائه شود که تب شما را تشخیص می دهد.

مدل های جدید اپل واچ سری 8، SE و Pro
تاریخ معرفی آیفون 14 مشخص شد

انتظار می رود اپل واچ SE جایگزین سری 3 شود که احتمالاٌ با همان تراشه S8 عرضه خواهد شد و در انتها اپل واچ مقاوم Pro که احتمال می رود نمایشگر نزدیک به 2 اینچ داشته باشد و در برابر ضربات شدید و محکم مقاوم است همچنین ممکن است نمای لاستیکی یک قاب فلزی محکم داشته باشد اما انتظار نداشته باشید که این ساعت قیمتی پایین داشته باشد.

نسل بعدی AirPods Pro

AirPods Pro از زمان عرضه خود از سال 2019 به روز رسانی دریافت نکرده است و اکنون نزدیک به سه سال است که می توانیم شاهد عرضه AirPods Pro 2 باشیم. AirPods Pro جدید ممکن است شبیه Beats Fit Pro باشد که دارای حسگرهای حرکتی ارتقاء یافته که می تواند بر روی ردیابی تناسب اندام می تواند تمرکز کنند همچنین ایرپاد پرو 2 می تواند اولین مدلی باشد که از کدک صوتی بدون ضرر اپل (ALAC) استفاده می کند که حتی AirPods Max از آن پشتیبانی نمی کند. اگر AirPods Pro 2 از کدک صوتی پشتیبانی کند جالب است که ببینیم اپل چگونه می تواند محدودیت های بلوثوت را که معمولاً به فشرده سازی کیفت صدا نیاز دارد را دور بزند.

نسل بعدی AirPods Pro
تاریخ معرفی آیفون 14 مشخص شد

نسل بعدی AirPods Pro

آیا این رویداد تمام ماجراست؟

انتظار می رود اپل به برنامه قبلی خود از زمان همه گیری کووید 19 باز گردد یعنی برگزاری یک رویداد آیفون در ماه شهریور و سپس یک رویداد جداگانه در ماه مهر برای نمایش آیپدها و مک های جدیدش در آن زمان است که می توانیم انتظار یک آیپد پرو مجهز به M2 و یک iPad سطح پایه با تراشه A14 را داشته باشیم. شایعه شده است که اپل سه مک بوک جدید شامل مک مینی، مک پرو و مک بوک پرو را عرضه خواهد کرد که همگی دارای تراشه M2 اپل هستند. هواداران اپل منتظر پلتفرم های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی این شرکت هستند که مدت هاست اپل در حال ساخت این هدست ها است اما نباید انتظار داشته باشیم این محصول اپل در این رویداد معرفی شود و ممکن است سال 2023 معرفی شود.آیفون 14