هشدار امنیتی اپل، دستگاه هایتان را بروز رسانی کنید
24
آگوست

هشدار امنیتی اپل، دستگاه هایتان را بروز رسانی کنید

سیستم عامل هایی که ما برای اجرای وظایف رومزه از آن ها استفاده می کنیم از لحاظ امنیت دارای اشکالات و نقص هایی هستند. اپل به کاربران درباره آسیب پذیری های امنیتی جدی آیفون، آی پد و مک هشدار داد که به طور جدی به مهاجمان اجازه می دهد کنترل کامل این دستگاه ها را در دست بگیرند. شرکت اپل و کارشناسان امنیتی به کاربران توصیه کرده اند هرچه سریع تر دستگاه های خودشان را به روز رسانی کنند.

گزارش هایی آسیب پذیری اپل

گزارش های جدید دو آسیب پذیری امنیتی قابل توجهی را که در اوایل این هفته اصلاح کرده است را نشان می دهد. هکرها می توانند محصولات قدیمی و آسیب پذیر اپل را هدف قرار دهند و کنترل کامل دستگاه را به دست آورند. اولین مورد برWeb Kit تأثیر می گذارد، موتوری که سافاری و همه مرورگرهای وب iOS و iPadOS را هدف قرارمی دهد. مورد دوم بسیار جدی است که هسته این دستگاه ها را مورد حمله قرار می دهد که عمیق ترین لایه سیستم عامل محسوب می شود. در نتیجه هکرها می توانند مدیریت دستگاه ها را به دست آورند و به آن ها دسترسی نامحدودی داشته باشند. مدیر عامل Social proof Security گفت که این حمله به مهاجمان اجازه می دهد تا هویت مالک دستگاه را جعل کنند و هر نرم افزاری را به نام خود اجرا کنند.

گزارش هایی آسیب پذیری اپل

گزارش هایی آسیب پذیری اپل

به گفته اپل هکرها به طور فعال از هر دو نقص امنیتی سوء استفاده کرده اند بنابراین به شما توصیه می کنیم هرچه سریع تر آیفون، آی پد و مک های خود را به روز رسانی کنید. اپل گفته است اگر یک چهره عمومی شناخته شده نیستید احتمالاً مورد هدف کسی قرار نخواهید گرفت. با این حال شما هنوز هم باید دستگاه های خود را برای حملات احتمالی به روز کنید. همچنین اپل از هکرهای کلاه سفید برای شناسایی حملات احتمالی گسترده کمک خواسته تا از بروز مشکلات بزرگ تر جلوگیری کنند.

توضیح اپل درمورد این آسیب پذیری به این معنی است که یک هکر می تواند دسترسی کامل به دستگاه داشته باشد. شرکت اپل در این گزارش ها اشاره نکرده است که این آسیب پذیری ها چگونه، کجا و توسط چه کسی کشف شده است و تنها از نام یک محقق ناشناس استفاده کرده است.

امکان دسترسی هکرها به دستگاه های اپل

امکان دسترسی هکرها به دستگاه های اپل

کدام دستگاه های اپل نیاز به آپدیت دارند؟

دستگاه های آسیب دیده شامل iPhone 6S و مدل های بعدی هستند. چندین مدل از iPad از جمله نسل 5 به بعد همه مدل های iPad Pro و iPad Air 2 و سیستم های مکی که macOS Monterey را اجرا کنند. همچنین دیگر مدل های محصولات اپل هستند که تحت تأثیر این حملات قرار گرفته اند:

  • آیفون 6 اس به بعد
  • آیپد پرو در همه مدل ها
  • آیپد ایر 2 و جدیدتر
  • آیپد نسل 5 به بعد
  • آیپد مینی 4 به بعد
  • آی پاد تاچ نسل هفتم
  • کامپیوترهای مکی که macOS Monterey را اجرا می کنند

همچنین یک به روز رسانی برای مرورگر سافاری اپل در مک های دارای نسخه Big Sur و Catalina macOS وجود دارد. دستگاه های اپل به طور پیش فرض روی به روز رسانی خودکار تنظیم شده اند اما با به روز رسانی به صورت دستی می تواند سریع تر انجام شود.