17
آگوست

AMD سرانجام تاریخ رونمایی پردازنده‌های Ryzen 7000 را اعلام کرد

AMD سرانجام تاریخ رونمایی پردازنده‌های Ryzen 7000 را اعلام کرد

AMD سرانجام تاریخ رونمایی پردازنده‌های Ryzen 7000 را اعلام کرد:پس از مدت‌ها انتظار، AMD سرانجام تاریخ رونمایی کامل پردازنده‌‌های Ryzen 7000 را اعلام کرد. محصولات این خانواده اولین تراشه‌های پنج‌نانومتری کلاس دسکتاپ خواهند بود.

AMD رسماً اعلام کرد که قصد دارد ۲۹ آگوست ۲۰۲۲ (۷ شهریور ۱۴۰۱) پردازنده‌های موردانتظار سری Ryzen 7000 را به‌طورکامل معرفی کند. تیم قرمز پیش‌تر جزئيات رسمی این پردازنده‌ها را منتشر کرده است؛ اما هنوز مشخصات فنی دقیق مدل‌های مختلف را نمی‌دانیم.

به‌گزارش ورج، خانواده‌ی Ryzen 7000 قرار است شامل اولین پردازنده‌های کلاس دسکتاپ دنیا با لیتوگرافی پنج‌نانومتری و اولین پردازنده‌های دسکتاپی AMD با فرکانس بیش از پنج گیگاهرتز باشد. پلتفرم AM5 اولین پلتفرم ای‌‌ام‌‌دی است که از استانداردهای DDR5 و PCIe 5.0 می‌‌تواند پشتیبانی کند.

برای استفاده از پردازنده‌های سری رایزن ۷۰۰۰، به مادربرد جدیدی نیاز خواهید داشت؛ البته خنک‌کننده‌‌های AM4 با نسل جدید سازگاری دارند. تیم قرمز لید پردازنده‌ها را نیز عوض کرده است تا محصولات سری Ryzen 7000 لیدی شبیه به تاج داشته باشند.

  • مشخصات پردازنده‌های جدید AMD فاش شد: Ryzen 9 7950X به فرکانس ۵٫۷ گیگاهرتز دست پیدا می‌کند
  • احتمالاً AMD نیز مانند اینتل قیمت CPU را افزایش می‌دهد

ای‌‌ام‌‌دی پردازنده‌های سری Ryzen 6000 را صرفاً برای لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌های قابل‌حمل عرضه کرد؛ بنابراین، Ryzen 7000 اولین پردازنده‌های دسکتاپی تیم قرمز از زمان عرضه‌ی Ryzen 5000 محسوب می‌شود. AMD گفته است که سال آینده‌ی میلادی مدل لپ‌تاپی Ryzen 7000 را برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ و لپ‌تاپ‌های باریک و سبک هم تولید می‌کند.

پردازنده‌های نسل جدید AMD مبتنی‌بر معماری Zen 4 هستند. تیم قرمز می‌گوید در این پردازنده‌ها عملکرد تک‌تردی ۱۵ درصد بهبود می‌یابد و از حداکثر ۱۶ هسته استفاده می‌شود.

AMD سرانجام تاریخ رونمایی پردازنده‌های Ryzen 7000 را اعلام کرد:پردازنده‌های سری Ryzen 7000 در بازار با پردازنده‌های نسل‌سیزدهمی Intel Raptor Lake رقابت خواهند کرد. اینتل گفته است که قیمت CPU را افزایش می‌دهد و اطلاعات فاش‌شده از افزایش قیمت پردازنده‌های AMD حکایت می‌کند.