14
آگوست

ظاهراً نمایشگر پیکسل 6a از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند

ظاهراً نمایشگر پیکسل 6a از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند

ظاهراً نمایشگر پیکسل 6a از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند:یک توسعه‌دهنده با ایجاد یک تغییر نرم‌افزاری، موفق شد نرخ نوسازی نمایشگر گوشی پیکسل 6a را به ۹۰ هرتز ارتقا دهد.

از زمانی که گوگل، عرضه‌ی گوشی جدید پیکسل 6a خود را آغاز کرد، بحث‌های متعددی درمورد برخی ویژگی‌های حذف‌شده از روی این دستگاه مقرون‌به‌صرفه میان کاربران مطرح شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، بهره گرفتن از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است.

ازآنجاکه قیمت پیکسل 6a گوگل ۴۵۰ دلار تعیین شده است، خریداران گزینه‌های دیگری مثل Nothing Phone 1 و گلکسی A53 سامسونگ را نیز دردسترس دارند که هردو از پنل‌های ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند. بااین‌حال، طبق اکتشافات اخیر یک توسعه‌دهنده، به‌نظر می‌رسد پیکسل 6a با وجود سازگاری با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، بنا به‌دلایلی این ویژگی را به‌طور پیش‌فرض دردسترس کاربران قرار نمی‌دهد.

به‌نوشته‌ی AndroidCentral، توسعه‌دهنده‌ای به‌نام ناتان با نام کاربری Thelunarixus در توییتر اعلام کرده که با ایجاد یک تغییر نرم‌افزاری، نرخ نوسازی صفحه‌نمایش گوشی پیکسل 6a خود را به ۹۰ هرتز افزایش داده است. دستگاه میان‌رده‌ی گوگل به‌عنوان گوشی هوشمندی با نمایشگر ۶٫۱ اینچی AMOLED ساخت سامسونگ با نرخ‌ نوسازی ۶۰ هرتز معرفی شده است. ناتان می‌گوید شباهت نام رمز پنل پیکسل 6a و پنل پیکسل ۶ (S6E3FC3) او را به این فکر انداخته است که با ایجاد تغییر نرم‌افزاری می‌تواند نرخ نوسازی نمایشگر گوشی اقتصادی جدید گوگل را ارتقا دهد.

ظاهراً نمایشگر پیکسل 6a از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند:میشال رحمان، ویراستار فنی ارشد Esper نیز از یافته‌های ناتان حمایت کرده و می‌گوید نمایشگر پیکسل 6a درست مثل صفحه‌نمایش پیکس ۶، با ایجاد تغییر نرم‌افزاری می‌تواند با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز کار کند. وی همچنین اشاره کرده است که در هنگام آزمایش این ویژگی، مشکلاتی در تغییر نرخ نوسازی بین ۶۰ تا ۹۰ هرتز در گوشی دیده می‌شود که برای برطرف کردن آن باید تنظیمات را به‌طور دستی اعمال کرد.