اپل آخرین آپدیت تلگرام را بخاطر ایموجی متوقف کرد
13
آگوست

اپل آخرین آپدیت تلگرام را بخاطر ایموجی متوقف کرد

تلگرام آپدیت جدیدی را در ماه های گذشته منتشر کرد، تنها یک روز پس از آن که پاول دورف مدیرعامل و بنیانگذار تلگرام گفته بود که این آپدیت به مدت دو هفته بدون هیچ توضیحی در بررسی اپ استور اپل بوده است. به گفته دورف این به روز رسانی مملو از ویژگی های مربوط به ایموجی ها می باشد اما یکی از آن ها گم شده است زیرا اپل به طور خاص درخواست حذف آن را داده است.

توقف آخرین آپدیت تلگرام به خاطر ایموجی ها توسط اپل

دورف روز جمعه در کانال خود نوشت: پس از پوشش گسترده رسانه ای پست قبلی من، اپل با درخواست کاهش به روز رسانی در انتظار تلگرام ما با حذف Telemoji نسخه های متحرک وکتور با کیفیت بالاتر از ایموجی استاندارد به ما بازگشت. این یک حرکت گیج کننده از طرف اپل است زیرا Telemoji بُعد کاملاً جدیدی را به ایموجی های استاتیک با وضوح پایین می آورد و اکوسیستم آن ها را به میزان قابل توجهی غنی می کند.

غنی سازی ایموجی های تلگرام

غنی سازی ایموجی های

با این حال به روز رسانی با سایر بهبودهای ایموجی جدید بارگذاری شده است. کاربرانی که مشترک سرویس Premium 4.99 دلاری تلگرام هستند که به تازگی راه اندازی شده است می توانند ایموجی های سفارشی را در چت با دوستان خود آپلود کرده و از آن استفاده کنند. تلگرام برای شروع 10 بسته سفارشی با بیش از 500 ایموجی ارائه می دهد. کاربران تلگرام نسخه رایگان می توانند هر یک از ایموجی های متحرک را ببینند و از آن ها در پیام های ذخیره شده خود استفاده کنند.

تلگرام با ایجاد تب های جداگانه برای استیکرها، گیف ها و ایموجی ها، پنل استیکر را در iOS به روز رسانی کرده است مانند آنچه ممکن است در تلگرام نسخه اندروید، دسکتاپ یا وب با آن آشنا باشید.

Telemoji

Telemoji

دورف گفته است پیشرفت های بیشتر در راه است و چند هفته دیگر تلگرام به کاربران اجازه می دهد هرگونه ایموجی سفارشی را به عنوان واکنش پیام اضافه کنند اگر چه برای شروع این ویژگی تنها برای نسخه Premium خواهد بود و بعد از مدتی برای کاربران نسخه تلگرام رایگان نیز فعال می شود.

پاول دورف اپل را متهم به عقب انداختن به روز رسانی بزرگ می داند

قبل از انتشار به روز رسانسی Telegram Premium پاول دورف پستی در منتشر کرد که در آن گفته بود به روز رسانی آینده تلگرام به مدت دوهفته بدون توضیح در بررسی اپ استور اپل باقی مانده است. او ادعا کرده بود این به روز رسانی در آستانه ایجاد انقلابی در نحوه بیان افراد در پیام رسانی است. دورف این توقف غیر قابل توضیح را به عنوان بخشی از نقد گسترده تر بر مدل های کسب و کار فروشگاه اپلیکیشن مورد بحث قرار داد.

ایموجی های Telegram Premium

ایموجی های Telegram Premium

این اولین باری نیست که دوروف از اپل برای فرآیندهای بررسی اپلیکیشن هایش در خواست می کند. در سال 2018 پاول دورف گفت که اپل به روز رسانی های اپلیکیشن تلگرام iOS را پس از تحریم تلگرام توسط روسیه مسدود کرده است. یک روز پس از ارسال پست دورف در مورد این مشکل، اپل یک به روز رسانی را تأیید کرد.