03
آگوست

مایکروسافت مشکل پرینتر در آپدیت جدید ویندوز ۱۰ را تائید کرد

در حالیکه ویندوز ۱۱ سال گذشته معرفی شد، اما ظاهر آپدیت جدید ویندوز ۱۰ دارای باگ‌هایی است بطوریکه مایکروسافت تائید کرده است که این آپدیت باعث ایجاد مشکل در پرینترهای وصل شده با USB به کامپیوتر می‌شود. 

این مشکل ظاهرا بعد از نصب بیلد KB5014666 ویندوز ۱۰ که در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ عرضه شد ایجاد شده است. بروز این مشکل باعث شده تا پرینترهای وصل شده با USB به کامپیوتر، هیچ‌چیزی را پرینت نکنند. البته به نظر می‌رسد آپدیت جدید ویندوز ۱۰ علاوه بر مشکل پرینت نکردن، تعداد پرینترهای نصب شده را نیز دو تا نشان می‌دهد. 

این مشکل ظاهرا در هر دو نسخه ‌کلاینت و سرور ویندوز ۱۰ ایجاد شده است و مایکروسافت از کاربران خواسته است که در صورت مشاهده چنین مشکلی حتما آن را از طریق Feedback Hub گزارش بدهند. 

این مشکل مسلما برای کسانی از پرینتر کابلی استفاده می‌کنند دردسرساز خواهد بود و به همین‌هاطر مایکروسافت قول داده است که آن را به‌زودی برطرف کند. مایکروسافت فعلا راهکار زیر را پیشنهاد داده است:

اپلیکیشن Settings را باز کنید و به بخش Bluetooth & devices بروید. آنجا گزینه Printers & scanners را انتخاب کنید و اگر آنجا مشاهده کردید که پرینتر شما دو بار نصب شده است و یکی از آن‌ها پسوند Copy1 دارد، ببینید کدامیک از آن‌ها کار می‌کند. اگر این پرینتر Copy1 کار کرد مشکلی نیست، اما اگر پرینتر اصلی کار کرد، روی پرینتر Copy1 راست‌کلیک کنید و گزینه Printer properties و سپس تب Ports را انتخاب کنید. پورت مورداستفاده توسط پرینتر Copy1 را  انتخاب کنید و آن را پاک‌ کنید. مایکروسافت گفته اگر این روش کار نکرد درایور پرینتر خود را به‌روزرسانی کنید و پرینتر را یکبار پاک و دوباره نصب کنید.‌

ویندوز ۱۰ هم‌اکنون با داشتن ۱.۴ میلیارد کاربر فعال ماهانه محبوب‌ترین نسخه ویندوز محسوب می‌شود و باید منتظر بمانیم و ببینیم که مایکروسافت برای رفع مشکل پرینتر آن چه اقداماتی انجام خواهد داد.