30
جولای

گوگل حذف کوکی‌های متفرقه و جانبی از کروم

گوگل حذف کوکی‌های متفرقه و جانبی از کروم را تا سال ۲۰۲۴ به تعویق انداخت

گوگل حذف کوکی‌های متفرقه و جانبی از کروم :گوگل با به‌تعویق انداختن فرایند حذف کوکی‌های متفرقه از مرورگر کروم اعلام کرد زمان بیشتری به‌سازمان‌ها خواهد داد تا APIهای Privacy Sandbox این شرکت را آزمایش کنند.

گوگل بار دیگر برنامه‌های خود برای حذف تدریجی کوکی‌های جانبی از مرورگر کروم را به‌تعویق انداخت. این شرکت اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ از طرح Privacy Sandbox خود رونمایی و اعلام کرد که اجرای آن از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. بااین‌حال، پس از بررسی‌ دقیق ازسوی سازمان رقابت بازار بریتانیا (CMA) و وزارت دادگستری ایالات متحده، غول جست‌وجوی اینترنت این مرحله را تا اواسط سال ۲۰۲۳ به تعویق انداخت. این شرکت همچنین گفت که پشتیبانی از کوکی‌های متفرقه را قبل از نیمه‌ی دوم ۲۰۲۴ پایان نخواهد داد.

Privacy Sandbox گوگل

آنتونی چاوز، معاون بخش Privacy Sandbox گوگل گفت:

مستمرترین بازخوردی که دریافت کرده‌ایم این است که برای ارزیابی و آزمایش فناوری جدید Privacy Sandbox قبل از منسوخ شدن کوکی‌های جانبی در مرورگر کروم، به زمان بیشتری نیاز خواهیم داشت. این بازخورد با تعهد ما به سازمان رقابت بازار بریتانیا، برای اطمینان از این‌ که Privacy Sandbox فناوری‌های مؤثر و حفظ حریم‌خصوصی را ارائه می‌کند و صنعت زمان کافی برای اتخاذ این راهکارهای جدید را دارد، مطابقت می‌کند.

برنامه زمانی گوگل برای Privacy Sandbox
  • سیاست‌های فروشگاه گوگل پلی برای افزایش امنیت، رفع محدودیت تبلیغات و موارد دیگر به‌روز می‌شود
  • گوگل مپ اکنون نمای هوای سه‌بعدی از مکان‌های معروف دنیا را نشان می‌دهد

به گزارش انگجت، گوگل براساس جدول زمانی فعلی خود، تا اوایل ماه آینده نسخه‌ی آزمایشی Privacy Sandbox را دردسترس میلیون کاربر در سرتاسر جهان قرار خواهد داد. این شرکت در گام بعد و در طول سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به‌تدریج آزمایش این فناوری را برای افراد بیشتر ارائه خواهد کرد. انتظار می‌رود APIهای Privacy Sandbox تا سال ۲۰۲۳ به‌طور رسمی راه‌اندازی شوند. این رویکرد عمدی برای انتقال از کوکی‌های جانبی، تضمین می‌کند که وب می‌تواند بدون اتکا به شناسه‌های ردیابی متقابل سایت یا تکنیک‌های مخفی، به پیشرفت خود ادامه دهد.

جایگزینی گوگل برای کوکی‌های متفرقه در ابتدا به‌عنوان آموزش فدرال گروه‌ها یا FLoC شناخته می‌شد. این شرکت در ابتدای سال جاری رویکردی به‌نام Topics را معرفی کرد که می‌تواند علایق شما را ردیابی کند. غول جست‌وجوی اینترنت ابتدا قصد دارد وب‌سایت‌هایی را که از آن‌ها بازدید می‌کنید براساس یکی از ۳۰۰ موضوع ازپیش‌آماده‌ی خود، دسته‌بندی کند. وقتی از وب‌سایتی بازدید می‌کنید که از API مورداشاره پشتیبانی می‌کند، سه موضوع تصادفی موردعلاقه‌ی شما به‌اشتراک گذاشته خواهد شد، سپس ناشر سایت می‌تواند آن اطلاعات را با شرکای تبلیغاتی خود به‌اشتراک بگذارد تا تصمیم بگیرد چه نوع تبلیغاتی نمایش دهد. این فرایند ازنظر فنی باید تجربه‌ی مرور وب خصوصی‌تری ارائه دهد.