25
جولای

امکان خرید و نصب مستقیم ویندوز 11 فراهم شد

امکان خرید و نصب مستقیم ویندوز 11 فراهم شد

امکان خرید و نصب مستقیم ویندوز 11 فراهم شد:امکان خرید مستقیم لایسنس ویندوز ۱۱ و دانلود و نصب آن روی کامپیوترهای شخصی‌سازی‌شده فراهم شد.

مایکروسافت ویندوز 11 را اکتبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) منتشر کرد؛ اما تا امروز امکان نصب مستقیم ویندوز ۱۱ روی کامپیوتر رومیزی شخصی‌سازی‌شده وجود نداشت و کاربر باید ویندوز 10 می‌خرید و نصب می‌کرد و سپس برای استفاده از ویندوز 11، آن را ارتقا می‌‌داد.

سرانجام امروز پی‌سی‌مگ با انتشار گزارشی اعلام کرد که ظاهراً مایکروسافت امکان خرید ویندوز ۱۱ برای نصب شخصی و روی کامپیوترهای شخصی‌سازی‌شده را فراهم کرده و در گزینه‌های خرید این سیستم‌عامل قرار داده است. مایکروسافت صفحه‌ی خرید را در سکوت رسانه‌ای راه‌اندازی کرد. نمی‌توان حدس زد دقیقاً چه زمانی این صفحه راه‌اندازی شده است؛ اما آرشیو اینترنت نشان می‌دهد که این صفحات تا اوایل می ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) دردسترس نبودند.

ویندوز ۱۱ هوم (Windows 11 Home) و ویندوز ۱۱ پرو (Windows 11 Pro) برای خرید و دانلود از وب‌سایت مایکروسافت به‌ترتیب با قیمت ۱۳۹ و ۱۹۹/۹۹ دلار دردسترس قرار دارند. این قیمت‌ها همان قیمت‌هایی است که درحال‌حاضر مایکروسافت برای خرید ویندوز ۱۰ هوم و ویندوز ۱۰ پرو دریافت می‌کند.

البته کسانی که می‌خواهند مستقیماً به‌روزترین نسخه‌ی جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت را روی کامپیوتر شخصی‌سازی‌شده‌ی خود نصب کنند، بهترین کار این است که از وب‌سایت دانلود کنند؛ زیرا مجبور نخواهند شد که برای به‌روزرسانی آن زمان صرف کنند و با جست‌وجو در میان فایل‌های مختلف، موارد لازم را دانلود و نصب کنند تا ویندوز ۱۰ را به ویندوز ۱۱ ارتقا دهند. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که فراهم‌شدن این امکان روی تعداد نصب‌های ویندوز ۱۱ تأثیر مستقیم بگذارد.

  • آموزش دانلود و نصب ویندوز ۱۱
  • معایب و ویژگی های بد ویندوز ۱۱ و روش‌های اصلاح آن‌ها
  • آموزش غیرفعال کردن آپدیت ویندوز ۱۱
  • آموزش ساخت اکانت مهمان در ویندوز 11

ویندوز ۱۱ در ماه‌های اخیر و از زمانی که مایکروسافت مهم‌ترین مشکلات و ایرادات آن را برطرف کرد، شروع به جلب توجه کرده است. علاوه‌براین، اسمبل‌کردن کامپیوتر شخصی با CPU فوق‌پیشرفته‌ی سری Alder Lake با استفاده از هسته‌های Performance و هسته‌های Efficiency می‌تواند در ترکیب با ویندوز ۱۱ و اپلیکیشن‌های آن به‌ بهترین شکل در خدمت کاربر باشد و بیشترین بازدهی را ارائه کند. این هماهنگی با نسل سیزدهم پردازنده‌های اینتل، یعنی سری Raptor Lake که در اکتبر آینده (اواخر مهر ۱۴۰۱) عرضه خواهند شد، نیز ملموس خواهد بود.

اولین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱، نسخه‌ی 22H2، قرار است در پاییز سال جاری میلادی (پاییز ۱۴۰۱) منتشر شود و اگر گزارش‌ها و بررسی‌های اولیه مطلوب واقع شوند، ممکن است موج جدیدی از پذیرش این سیستم‌عامل آغاز شود.