خدمات ابری مایکروسافت برای مشتریان دولتی با امکانات بیشتر راه‌اندازی شد
20
جولای

خدمات ابری مایکروسافت برای مشتریان دولتی با امکانات بیشتر راه‌اندازی شد

​​​​​​​مایکروسافت سرویس ابری دولتی را برای مشتریان دولتی خود راه اندازی کرد که امکان کنترل بیشتر دیتا را برای آنها فراهم می‌کند.مایکروسافت

پاندمی کووید ۱۹ تغییرات دیجیتالی را در بسیاری از سازمانهای بخش دولتی ایجاد کرده است و مایکروسافت انتظار دارد سرویس ابری جدید این شرکت با رقیبانی مانند آمازون وب سرویس و گوگل، بهتر رقابت کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق گزارش شرکت تحقیقاتی ایمارک، انتظار می‌رود ارزش بازار ابری دولتی از ۲۷.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱، به ۷۱.۲ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ صعود کند.

مشتریان تجاری و دولتی به جای استفاده از زیرساخت اختصاصی، به میزان فزاینده از دیتاسنترهای شرکتهای فناوری بزرگ در قالب خدمات ابری استفاده می‌کنند.

مایکروسافت اعلام کرده است علاوه بر توانمندیهای فنی و هزینه پایین‌تر، خدمات ابری این شرکت به وظایفی نظیر کنترل دیتا، کنترل‌های امنیتی، حفظ حریم خصوصی شهروندان، دیتای اقامت و الزامات حقوقی دیگر  عمل می‌کند.     

بر اساس گزارش رویترز، مایکروسافت همچنین با شرکای محلی برای فراهم کردن خدمات ابری مناسب دولت‌ها همکاری می‌کند.

 خدمات ابری یا Cloud services یکی از خدمات محبوب این روزهای دنیای وب است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی سرویس ابری بپردازیم و آن را بررسی کنیم. همچنین نیم نگاهی هم به خدمات ابری در ایران و خدمات ابری ذخیره‌سازی اطلاعات می‌اندازی خدمات ابری یا Cloud services مجموعه‌ای از سرویس‌ها بر اساس معماری پردازش ابری است که بر بستر اینترنت ارائه می‌شود. سرویس ابری می‌تواند در اشکاه مختلف و با قراردادهای مالکیت گوناگون ارائه شود.

سرویس ابری به صورت‌های زیر ارائه می‌شود:

  • خدمات پایه ای یا IaaS : این خدمات که به عنوان Infrastructure as a Service شناخته می‌شوند. این خدمات شامل پهنای باند، پردازش و یا سرویس‌های مشابه می‌شوند. نمونه‌ای از این سرویس‌ها سرویس خدمات اینترنتی آمازون (Amazon’s web services) است.
  • خدمات زمنیه ساز یا PaaS: این خدمات که به عنوان Platform as a Service شناخته می‌شود. در این فضا کاربران می‌توانند به توسعه نرم‌افزار بپردازند. در این سرویس امکان بهره‌گیری از منابع سخت افزاری برای توسعه نرم افزارها استفاده می‌شود. یکی از این سرویس‌ها سرویس Force.com است. البته شکل‌های دیگری از این سرویس‌ها توسط شرکت‌های دیگر ارائه نیز ارائه می‌شود.مایکروسافت
  • خدمات نرم‌افزار یا SaaS: این خدمان به عنوان Software as a Service، شناخته می‌شود. این شکل شناخته ترین شکل استفاده از سرویس ابری بر روی اینترنت است. اگر شما یک حساب جیمیل داشته باشید. وقتی که وارد گوگل درایو خودتان می‌شوید مجموعه ای نسبتا کاملی از نرم افزارها را مشاهده را خواهید کرد. سرویس‌های نظیر Basecamp و نت فلیکس جزو این سرویس‌ها شناخته‌ها شناخته می‌شوند.مایکروسافت
  • خدمات دسکتاپی یا DaaS: این خدمات به عنوان Desktop as a Service شناخته می‌شود. این شکل از خدمات به این صورت است که شما یک محیط کاملا نرم افزاری را دریافت می‌کنید و بر روی آن مشابه رایانه شخصی می‌توانید کار کنید، با این تفاوت که حجم نامحدودی از منابع پردازشی، حافظه و گرافیک را در اختیار دارید.

پردازش ابری اکنون به عنوان یک بخش کاملا شناخته شده در دنیای نرم‌افزار است. اکنون شرکت‌های ادوبی، اتودسک، مایکروسافت، اپل، آمازون و شرکت‌های دیگر غیر نرم افزاری مانند HP به ارائه سرویس ابری می‌پردازند.

بر طبق اطلاعات منتشر شده تا آینده نه چندان دور، نیمی از تمام فعالیت‌های نرم افزاری بر روی بستر‌های سرویس ابری به شکل‌های گوناگون انجام خواهد شد. نمونه‌های از آن را هم اکنون شاهده هستیم.مایکروسافت