14
ژوئن

به هیچ عنوان وارد پروژه رمز ارز تتلو (TNT) نشوید

انجمن بلاکچین هشدار داد: به هیچ عنوان وارد پروژه رمز ارز تتلو (TNT) نشوید

به هیچ عنوان وارد پروژه رمز ارز تتلو (TNT) نشوید:انجمن بلاکچین ایران در اطلاعیه‌ای خریداران را از خرید توکن TNT که توسط امیرحسین مقصودلو (تتلو) ارائه و تبلیغ می‌شود منع کرده و آن را فاقد پشتوانه علمی و وایت‌پیپر خواند.

به گزارش زومیت، در ادامه ورود چهره‌های مشهور به بازار رمزارز دیجیتال و تبلیغ توکن‌های مختلف، حالا تتلو، به‌عنوان یکی از سلبریتی‌های ایرانی از توکن مخصوص خود به نام tatal payment Network Token (TNT) با همکاری هومن کرمی، از چهره‌های دارای سابقه نامشخص در بازار رمزارز دیجیتال، رونمایی کرده است. انجمن بلاکچین ایران در واکنش به عرضه این توکن جدید، اطلاعیه صادر کرده و نسبت به خرید آن هشدار داده است.

انجمن بلاکچین در متن این اطلاعیه درباره این توکن دیجیتال چنین توضیح داده است:

متأسفانه شاهد انتشار توکنی به اسم TNT بدون هیچ پشتوانه علمی و حتی سپیدنامه مشخص با همکاری افرادی با سابقه غیر شفاف با همکاری خواننده معروف امیرحسین مقصودلو (تتلو) هستیم که به‌شدت ریسک دارد و بهتر است با هیچ دلیل و عنوانی به این پروژه وارد نشوید.

در بامداد روز شنبه، ۲۱ خردادماه، تتلو در یک لایو اینستاگرامی اعلام کرد که ICO یا عرضه اولیه توکن خود را آغاز کرده است. ۱۰ هزار توکن در این ICO عرضه شده، حداقل قیمت برای خرید تعیین نشده و اعلام شد که افراد حتی به اندازه یک دلار هم می‌توانند خرید کنند، سقف خرید این توکن نیز ۵۰۰ دلار اعلام شد.

در ماه‌های گذشته نیز شاهد برخی فعالیت‌های هنرمندان و چهره‌های مشهور ایرانی در تبلیغ و معرفی توکن‌های خاصی بوده‌ایم. در یکی از این موارد، مهراوه شریفی‌نیا، بازیگر سینما و تلویزیون، در صفحه اینستاگرام خود به تبلیغ یک توکن دیجیتال پرداخت که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان قابل اعتماد نبوده و یکی از هزاران توکن تقلبی در بازار رمزارز بوده است. به‌همین‌دلیل، در اطلاعیه اخیر انجمن بلاکچین، آمده است که «عواقب هرگونه تبلیغ یا معرفی پروژه‌های پرریسک توسط چهره‌های معروف که مخاطبان زیادی هم دارند متوجه شخص تبلیغ‌کننده نیز است.»

پیش از این پرهام لیلیان، توسعه‌دهنده کسب‌وکارهای بلاک چینی و متخصص اقتصاد توکن، در گفت‌وگو با زومیت عرضه توکن‌های تقلبی را ساده‌ترین شیوه کلاهبرداری خوانده و درباره نحوه ارائه آن چنین توضیح داد:

اصلی‌ترین و ساده‌ترین راه کلاهبرداری و فریب مردم در حوزه بازار رمزارزهای دیجیتال همین توکن‌های اسکمی هستند که ساختار درست و کاربرد مشخصی ندارند؛ تولیدکننده با معرفی این توکن‌ها از مردم پول می‌گیرد و این پول را نه برای توسعه پروژه بلکه برای مصرف شخصی صرف می‌کند.

به هیچ عنوان وارد پروژه رمز ارز تتلو (TNT) نشوید:همان‌طور که این کارشناس این توکن‌ها را بدون بنیان و پشتوانه خوانده که افراد را با وعده کسب سود فریب می‌دهند، انجمن بلاکچین ایران نیز در اطلاعیه خود به این موضوع اشاره کرده و نوشته است: «هرگونه وعده پرداخت سود ثابت یا قول دادن برای رشد قیمتی یک دارایی دیجیتال از مهم‌ترین نشانه‌های ناسالم بودن و نزدیک بودن خطر کلاهبرداری و بی‌ارزش شدن سرمایه مردم محسوب می‌شود که این وعده‌ها در این پروژه مشاهده شده است.»