12
ژوئن

متا پروژه ساخت ساعت هوشمند مجهز به دوربین دوگانه را لغو کرد

متا پروژه ساخت ساعت هوشمند مجهز به دوربین دوگانه را لغو کرد

متا پروژه ساخت ساعت هوشمند مجهز به دوربین دوگانه را لغو کرد:براساس گزارشی جدید، متا پروژه‌ی ساخت ساعت هوشمند با دوربین دوگانه را کنار گذاشت. این شرکت کار روی محصول یادشده را را از سال گذشته آغاز کرده بود.

بلومبرگ گزارش داد که متا تولید ساعت هوشمند مجهز به دوربین دوگانه‌اش را متوقف کرده است. ظاهراً قرار بود این دستگاه با اسم رمز Milan در بهار ۲۰۲۳ با قیمتی درحدود ۳۵۰ دلار معرفی شود. بااین‌حال، اکنون گزارش شده است که مسائل فنی و کاهش هزینه‌های کلی متا در این پروژه باعث لغو آن شده است.

ورج می‌نویسد درحال‌حاضر بیشتر ساعت‌های هوشمند، ازجمله اپل واچ از دوربین بهره نمی‌برند؛ به‌همین‌دلیل، متا امیدوار بود ساخت ساعت هوشمند مجهز به دو دوربین می‌تواند در این بازار رقابت جدی ایجاد کند. براساس شایعات گذشته، انتظار می‌رفت این ساعت به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در بریدگی نمایشگر و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در زیر مجهز شود. در مواقعی که ساعت از مچ دست جدا می‌شود، دوربین زیرین برای ثبت عکس و فیلم‌برداری کاربرد داشت.

متا بر سر «الگوریتم اعتیادآور و مضر برای جوانان» با انبوهی از شکایت‌ها روبه‌رو شد

براساس گزارش‌های اخیر، متا در اضافه‌کردن دوربین دوم به ساعت هوشمندش با مشکلاتی مواجه شده است که در توانایی این محصول برای دریافت سیگنال‌های عصبی از مچ دست اختلال ایجاد می‌کند. این مشکل اهمیت زیادی دارد؛ زیرا متا امیدوار بود این محصول نه‌تنها به‌عنوان ساعت هوشمند، بلکه به‌عنوان کنترل‌کننده برای عینک‌های واقعیت‌ افزوده‌ی (AR) مجزا و سایر ابتکارات متاورسی عمل کند. سال گذشته، این شرکت با انتشار پستی وبلاگی توضیحاتی درباره استفاده از دستگاه‌های نصب‌شده روی مچ برای دریافت سیگنال‌های عصبی و استفاده از آن‌ها به‌عنوان ورودی دیجیتال با تکنیکی به‌ نام الکترومیوگرافی (EMG) ارائه داد.

ساعت هوشمند متا

سیگنال‌های مچ دست به‌قدری واضح هستند که الکترومیوگرافی می‌تواند حتی حرکت یک‌میلی‌متری انگشت را درک کند. این یعنی ورودی می‌تواند به‌آسانی دریافت شود. متا در آن زمان اشاره کرد که شاید بتوان فقط از حرکت انگشت دست به‌عنوان ورودی استفاده کرد. ساعت هوشمند متا از ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند معمولی ازجمله موقعیت‌یاب، امکان اتصال به شبکه‌های موبایلی، ردیابی فعالیت‌های ورزشی، پخش موسیقی و ادغام با سرویس‌های دیگر این شرکت مثل واتساپ و اینستاگرام نیز برخوردار بود. تیم سازنده‌ی این ساعت انتظار داشت عمر باتری آن با هربار شارژ حدود ۱۸ ساعت باشد.

متا از سال گذشته به‌دنبال همکاری با شرکت‌های دیگر بود تا لوازم‌ جانبی مخصوص ساعت هوشمندش را تولید کند. به‌عنوان مثال، یکی از این لوازم جانبی‌ها امکان استفاده از این ساعت روی کوله‌پشتی به‌عنوان دوربین را فراهم می‌کرد.

متا پروژه ساخت ساعت هوشمند مجهز به دوربین دوگانه را لغو کرد:اگرچه پروژه‌ی ساخت ساعت هوشمند متا لغو شده است، گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد این شرکت همچنان مشغول کار روی چند دستگاه دیگر است که همگی روی مچ دست کار می‌کنند. این بخش از برنامه‌ی مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ، برای عرضه‌ی سخت‌افزارهای بیشتر برای مصرف‌کنندگان و کاهش اتکای کاربرانی است که مجبور‌‌‌ند برای استفاده از خدمات این شرکت از محصولات اپل و گوگل استفاده کنند.