تعویق دوباره طرح اپل برای بازگشت کارکنان به محل کار
19
مه

تعویق دوباره طرح اپل برای بازگشت کارکنان به محل کار

با افزایش مجدد شمار مبتلایان به ویروس کرونا، اپل از طرح خود برای بازگرداندن کارکنان به دفاتر این شرکت عقب‌نشینی کرد.  

این شرکت پیشتر اعلام کرده که از روز ۲۳ می (۲ خرداد)، کارکنان این شرکت می‌بایست سه روز در هفته را در محل کار خود به صورت فیزیکی حضور داشته باشند که با توجه به اطلاعیه‌ای که ساعاتی پیش برای کارمندان اپل ارسال شده، این طرح به تعویق افتاده است.  

اگرچه هنوز روز مشخصی برای اجرای این طرح در آینده اعلام نشده اما این شرکت انتظار دارد که کارمندان دو روز در هفته را در محل کار خود حاضر باشند. با این حال، الزام‌ به حضور فعلا به تعویق افتاده است.

طبق اعلام قبلی اپل، کارمندان این شرکت از هفته آینده می‌بایست در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه در دفتر کار خود حاضر باشند که البته این تصمیم با واکنش‌ها و جنجال‌هایی نیز در داخل این شرکت همراه بود.  

اپل همچنین به کارکنان خود گفته است که باید در برخی از مناطق و به طور خاص در دفاتر این شرکت در سیلیکون ولی، از ماسک استفاده کنند. پیامی‌نیز به صورت جداگانه برای کارکنان فروشگاه‌های این شرکت ارسال و از کارکنان حدود ۱۰۰ فروشگاه خواشته شده تا مجددا از ماسک استفاده کنند.  

اپل در حالی استفاده از ماسک را اجباری کرد که در ماه مارس امسال و در پی کاهش تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیر، کارکنان این شرکت می‌توانستند بدون ماسک نیز در محل کار خود حضور یابند.

اگرچه این تاخیر در بازگشت اجباری کارکنان به دفاتر اپل به دلیل افزایش مبتلایان به کووید۱۹ عنوان شده اما برخی از کارمندان اپل نسبت به این طرح اعتراض و عنوان کرده‌اند که این تصمیم موجب کاهش بهره‌وری خواهد شد.

موضوع دیگری که توسط این افراد به آن اشاره شد این بود که زمان رفت‌وآمد بین خانه تا محل کار، موجب تلف شدن چندین ساعت می‌شود که می‌توان این مدت زمان را برای کار صرف کرد.