به‌روزرسانی تجمعی ویندوز؛ مایکروسافت وجود مشکل در احراز هویت را تأیید کرد
14
مه

به‌روزرسانی تجمعی ویندوز؛ مایکروسافت وجود مشکل در احراز هویت را تأیید کرد

برخی کاربران بعداز نصب جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ در فرایند احراز هویت و دریافت مجوز دچار مشکلاتی شدند.مایکروسافت

بنابر گزارش نئووین، به‌نظر می‌رسد آخرین به‌روزرسانی تجمعی برای ویندوز ۱۱ و ۱۰ طبق انتظارات مایکروسافت پیش نرفته است. گزارش‌های زیادی از انواع مشکلات و اختلالات درحال وقوع بعد از نصب به‌روزرسانی تجمعی ماه مه ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) منتشر شده است. مایکروسافت در داشبورد اعلان Windows Health اطلاعیه‌ای درباره‌ی باگ‌های جدید تأییدشده در ویندوز ۱۰ و ۱۱ نمایش می‌دهد.

مایکروسافت می‌گوید به‌روزرسانی KB5013943 ویندوز ۱۱ بیلد 22000.675 و KB5013942 ویندوز ۱۰ بیلدهای 19043.1706، 19042.1706، 19041.1706 باعث می‌شود مرحله احراز هویت (Authentication) روی سرور و کلاینت برای سرویس‌هایی نظیر NPS، PRAS، EAP، PEAP مختل شود. مشکل پیش‌آمده به شیوه‌ی مدیریت فرایند Mapping Certificate سرور (کنترل‌کننده‌‌ی دامنه) برای راه‌اندازی حساب‌ها مرتبط است.

لازم به‌ ذکر است که باگ تأییدشده توسط مایکروسافت درباره‌ی احراز هویت، دستگاه‌های کلاینت‌های ویندوز و ویندوز سرورهای Non-Domain Controlled را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

مایکروسافت برای تحلیل باگ پیش‌آمده تلاش می‌کند و قصد دارد آن را در به‌روزرسانی بعدی رفع کند.. در همین حال، مدیران شبکه‌ها می‌توانند با انجام دستی فرایند Mapping Certificate با استفاده از یک حساب ماشینی در بخش Active Directory به صورت موقت مشکل را حل کنند.

اگرچه باگ احراز هویت دستگاه‌های کاربران عمومی را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد؛ اما کاربران ویندوز ۱۱ بعد از نصب آخرین به‌روزرسانی تجمعی مشکلات دیگری تجربه کردند. ازجمله این مشکلات می‌توان به صفحه‌ی آبی مرگ، نقص در ابزار Event Viewer، مشکلاتی با اپلیکیشن‌های .NET و… اشاره کرد.

مایکروسافت از این مسئله آگاه است، زیرا 6 نوامبر ارسال به روزرسانی پشتیبانی از Microsoft 365 را تأیید کرد. آنها پیشتر نیز بارها و بارها با مشکلات محصولات خود در میانه راه مواجه شدند. به همین علت تولید سیستم عامل‌های جدید از خانواده ویندوز و ارائه patch‌های پیاپی یک راه حل مرسوم برای رفع مشکلات همیشگی ویندوزها بوده است. اکنون مایکروسافت گفته است پس از نصب ویندوز 10 نسخه 2004 Build 19041.173 و به روزرسانی‌های مربوطه، متوجه شده‌اند که گاهاً Outlook و سایر برنامه‌های از این قبیل پسورد شما را دیگر به خاطر نمی‌آورند.