نسخه جدید فایرفاکس اندروید وب‌سایت‌ها را به‌صورت خودکار در حالت HTTPS باز می‌کند
05
مه

نسخه جدید فایرفاکس اندروید وب‌سایت‌ها را به‌صورت خودکار در حالت HTTPS باز می‌کند

موزیلا می‌گوید نسخه‌ی جدید فایرفاکس اندروید به هنگام بازدید از وب‌سایت‌ها به‌صورت خودکار سراغ استفاده از پروتکل امن HTTPS می‌رود.

موزیلا با گذر زمان تلاش‌های بیشتری برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربرانش انجام می‌دهد. براساس آنچه Android Central می‌نویسد نسخه‌ی اندروید مرورگر (Mozilla Firefox) از این پس میزبان حالتی جدید است که به هنگام بازدید کاربر از وب‌سایت‌های تحت پشتیبانی HTTPS به‌صورت خودکار ارتباطی رمزنگاری‌شده ایجاد می‌کند.

قابلیت امنیتی جدید فایرفاکس تنها یکی از تغییراتی است که نسخه‌ی ۱۰۰ این مرورگر تجربه می‌کند. نسخه‌ی ۱۰۰ موزیلا فایرفاکس هم‌اکنون برای دانلود دردسترس کاربران است.

موزیلا می‌گوید قابلیت جدید «در هر زمان که امکان‌پذیر باشد نشست وب‌گردی شما را در اندروید به ارتباطی امن ازطریق HTTPS، ارتقا می‌دهد» بااین‌حال قابلیت مورد اشاره برای وب‌سایت‌هایی که همچنان متکی‌بر HTTP هستند کاربرد ندارد.

تلاش‌های موزیلا برای افزایش امنیت کاربران با پروتکل HTTPS با نسخه‌ی ۹۱ فایرفاکس که سال گذشته دردسترس قرار گرفت آغاز شد. موزیلا در آن زمان گفت هنگامی که کاربر مشغول استفاده از حالت وب‌گردی خصوصی باشد، فایرفاکس به‌صورت خودکار سراغ ارتباطات ایمن وب می‌رود.

نسخه‌ی جدید مرورگر فایرفاکس همچنین میزبان قابلیت جدیدی برای سامان‌دهی تاریخچه‌ی وب‌گردی در اندروید و iOS است. یکی از راهکارهای موزیلا، دسته‌بندی تاریخچه‌ی جست‌و‌جو براساس آیتم اصلی است؛ برای نمونه اگر به‌دنبال کفش بگردید و چند مدل کفش مشاهده کنید، امکان دسته‌بندی آن‌ها به‌عنوان زیرمجموعه‌ی جست‌و‌جوی اصلی وجود خواهد داشت.

موزیلا همچنین اسامی سایت‌های تکراری را حذف می‌کند تا صفحه‌ی تاریخچه‌ی وب‌گردی نظم بیشتری داشته باشد.

اسکرین شات نسخه iOS فایرفاکس و نمایش والپیپرها

نسخه‌ی اندروید یک‌سری تغییرات ظاهری نیز تجربه کرده است. در نسخه‌ی جدید به والپیپرهایی دسترسی دارید تا ظاهر را شخصی‌سازی کنید. والپیپرهای فایرفاکس تا چند روز دیگر برای iOS نیز منتشر می‌شوند.

موزیلا می‌گوید حالت تصویر در تصویر در نسخه‌ی دسکتاپ فایرفاکس از این پس میزبان زیرنویس خواهد بود. این قابلیت با یوتیوب،‌ آمازون پرایم ویدئو، نتفلیکس و دیگر وب‌سایت‌هایی که از فرمت WebVTT پشتیبانی می‌کنند کار خواهد کرد. فایرفاکس میزبان یک‌سری تغییر دیگر نیز شده است که جزئیات آن‌ها را می‌توانید در سایت رسمی موزیلا بخوانید.