تویوتا
14
آوریل

تویوتا و رسوایی دیزلی در استرالیا و احتمال پرداخت خسارت 1.5 میلیارد دلاری

رسوایی دیزلی تویوتا در استرالیا احتمالا هزینه کلانی را روی دست این شرکت ژاپنی خواهد گذاشت. طبق حکم دادگاه فدرال استرالیا، تویوتا باید مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار را به عنوان غرامت به صاحبان خودروهای دیزلی بپردازد.

تویوتا متهم به نصب فیلترهای ذرات دیزلی معیوب روی خودروها شده است. این دادخواست بیش از ۲۶۴ هزار دستگاه خودروی هایلوکس، فورچونر و پرادو را که بین اکتبر ۲۰۱۵ تا آوریل ۲۰۲۰ به فروش رسیده‌اند، در بر می‌گیرد.

فیلتر ذرات دیزلی اساسا برای سوزاندن آلاینده‌های مضر پیش از خروج از لوله اگزوز طراحی شده است. اما فیلترهای معیوب باعث انتشار دود سفید از اگزوز خودرو و ورود آلاینده‌ها به محیط می‌شود. ساییدگی و استهلاک قطعات موتور نیز از دیگر آسیب‌های ناشی از فیلتر معیوب به شمار می‌آیند.

رسوایی دیزلی تویوتا در استرالیا

تویوتا فورچونر

به موجب افشای رسوایی دیزلی تویوتا در استرالیا و تنظیم شکایت علیه آن، ارزش خودروهای آسیب‌دیده به طور متوسط تا ۱۷.۵ درصد پایین آمده که این مبلغ معادل ۵۲۳۰ دلار به ازای هر خودرو است. علاوه بر این، گفته شده رانندگانی که تاکنون مجبور به پرداخت هزینه تعمیر و خرید سوخت بیشتر شده‌اند، به احتمال زیاد غرامت بیشتری دریافت خواهند کرد. در صورت صحت این خبر، مبلغ پرداختی توسط تویوتا از ۱.۵ میلیارد دلار نیز بالا می‌زند.

کن ویلیامز، شاکی اصلی پرونده ضمن ابراز خوشحالی درباره این موضوع، گفته صدها خریدار استرالیایی مستحق دریافت خسارت هستند و شاید بدین ترتیب گوشه‌ای از ضرر آن‌ها جبران شود.

تویوتا اما در حال بررسی حکم دادگاه بوده و طی بیانه‌ای اعلام کرده است: «ما معتقدیم که در هر مرحله از تولید، راهکارهای مشتری مدارانه و فنی را برای رفع نگرانی‌ها اجرا کرده‌ایم.»

شر‌کت ژاپنی از اظهارنظر تا پیش از بررسی حکم امتناع کرده است. باید دید رسوایی دیزلی تویوتا در استرالیا تا کجا پیش می‌رود.

شرکت اطلس سیستم افق بزرگترین مرجع آنتی ویروس نود 32

فروشگاه آنتی ویروس نود 32