اورانیوم
10
آوریل

اورانیوم در بخش بزرگی از آب آشامیدنی آمریکا؛ سلامت مردم در خطر است؟

پژوهش جدیدی نشان داده که در دو سوم منابع آب آشامیدنی آمریکا سطح قابل شناسایی اورانیوم وجود دارد. دانشمندان در مطالعه خود داده‌های آژانس حفاظت از محیط‌زیست (EPA) در مورد سیستم‌های آب آشامیدنی را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که درصد کمی از سیستم‌ها دارای سطوح بالاتری از حداکثر مجاز اورانیوم هستند، البته هنوز بطور دقیق خطرات میزان بالای اورانیوم در آب آشامیدنی مشخص نیست.

محققان داده‌های ارائه شده توسط EPA از حدود 37 هزار سیستم آب آشامیدنی را با سوابق موجود در سراسر ایالات متحده تجزیه و تحلیل کردند و سپس از این داده‌ها برای تخمین میانگین غلظت اورانیوم و سایر فلزات در منبع آب آشامیدنی این کشور تا سال 2011 استفاده کردند. آن‌ها همچنین یک نقشه تعاملی از داده‌های خود برای مشاهده عموم و سایر محققان منتشر کرده‌اند.

میزان اورانیوم موجود در آب و خطرات آن

اورانیوم

محققان در تحقیقات خود متوجه شدند که حدود دو سوم نمونه‌ها در بین سال‌های 2000 تا 2011 دارای سطوح اورانیوم قابل توجهی بوده‌اند. آن‌ها همچنین تخمین زده‌اند که در این دوره زمانی، 2.1 درصد از سیستم‌ها دارای میانگین غلظت بالاتری از حد اعلام شده EPA بوده‌اند.

اورانیوم یک عنصر فلزی و رادیو اکتیو است. هرچند بیشتر با انرژی هسته‌ای شناخته می‌شود، اما رایج‌ترین شکل آن به طور طبیعی در بخش‌های کوچکی از محیط زیست مانند خاک، آب و هوا یافت می‌شود. در نتیجه بدن ما در معرض مقادیر بسیار کمی اورانیوم قرار می‌گیرد. افزایش این عنصر در بدن انسان‌ها، ابتدا مشکلات کلیوی و قلبی ایجاد می‌کند و سپس تاثیرات کشنده‌ای خواهد شد.

هرچند حداکثر سطح آلاینده اورانیوم و سایر فلزات نگران‌کننده‌ای که می‌تواند در آب آشامیدنی وجود داشته باشد، توسط EPA تعیین می‌شود، اما هدف اصلی این است که از ورود آن‌ها به آب جلوگیری شود.

همچنان تحقیقات بیشتری نیاز است تا رابطه بین وجود اورانیوم زیاد در منابع آب آشامیدنی و تاثیرات آن روی سلامت انسان‌ها مشخص شود. نویسندگان این مطالعه امیدوارند که سیاست‌گذاران برای حل این مشکل اصلاحات اساسی را در نظر بگیرند، مانند مقررات جدید، تعمیر یا بهبود سریع‌تر زیرساخت‌ها و بهره‌برداری بهتر از سیستم‌هایی که استانداردهای EPA را نقض می‌کنند.

شرکت اطلس سیستم افق

فروشگاه آنتی ویروس نود 32