پهپاد جدید DJI Mini 3 Pro با قابلیت‌های ارتقایافته در راه است
04
آوریل

پهپاد جدید DJI Mini 3 Pro با قابلیت‌های ارتقایافته در راه است

چند وقتی است که شایعاتی پیرامون تصمیم شرکت DJI برای ساخت پهپادی جدید تحت عنوان Mini 3 Pro به گوش ‌می‌رسد. محصولی که قرار است به عنوان جایگزین مدل Mini 3 و با مشخصاتی ارتقایافته وارد بازار شود.طبق آخرین اطلاعاتی که از این محصول به بیرون درز کرده، Mini 3 Pro به سنسورهای جلوگیری از برخورد و همچنین باتری بزرگ‌تر به نسبت مدل قبلی مجهز خواهد بود. جاسپر النز، که خود را محقق پهپاد های DJI نام نهاده، اخیرا تصاویر و ویدیویی را در توییتر منتشر کرده که بر اساس آن ‌می‌توان گفت دو سنسور بزرگ در قسمت جلویی این پهپاد تعبیه خواهد شد که ‌می‌تواند از برخورد آن با موانع جلوگیری کند.

همچنین دو سنسور به سمت پایین نیز مشاهده ‌می‌شوند که برای جلوگیری از برخورد با زمین به کار گرفته خواهند شد. اگر این اطلاعات درست باشد و محصول جدید DJI با این قابلیت‌ها عرضه شود، قطعا مورد استقبال خریداران و علاقه‌مندان به پهپاد ها واقع خواهد شد.

در خصوص مشخصات دوربین Mini 3 Pro نیز باید گفت که این تصاویر، یک لنز با حداکثر دیافراگم f/1.7 را نشان ‌می‌دهند که ‌می‌تواند تصاویری با وضوح بالا و روشنایی بیشتر را ثبت کند و عملکرد دوربین در ثبت عکس در محیط‌های کم نور را به نسبت دوربین مجهز به لنز f/2.8 مینی 2 ارتقا دهد.

همچنین این دوربین روی یک گیمبال سه محوره سوار شده و به لطف نحوه قرارگیری آن، کاربر ‌می‌تواند ویدیوهایی عمودی را برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی ثبت کند. از دیگر تغییرات مورد انتظار در Mini 3 Pro، افزایش مدت زمان پرواز آن است.

این افشاگری نشان ‌می‌دهد که پهپاد جدید DJI به باتری 2453 میلی‌آمپری مجهز خواهد بود که در مقایسه با باتری 2250 میلی‌آمپری Mini 2، ‌می‌تواند زمان پرواز بیشتری را به ارمغان آورد.

علی‌رغم این تغییرات، این پهپاد جدید احتمالا از وزنی کمتر از 250 گرم برخوردار خواهد بود که برای خریداران آمریکایی خبر خوبی است چرا که نیازی به ثبت آن در اداره هوانوردی فدرال نخواهند داشت.

هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت Mini 3 Pro منتشر نشده است که این اطلاعات در کنار سوالات زیادی در خصوص نرخ فریم و یا پشتیبانی از قابلیت Ocusync 3.0، احتمالا طی روزها و هفته‌های آتی منتشر خواهد شد.