ایلان ماسک ۹.۲ درصد از سهام توییتر را خریداری کرد
04
آوریل

ایلان ماسک ۹.۲ درصد از سهام توییتر را خریداری کرد

به گزارش خبرگزاری CNBC، ایلان ماسک امروز 9.2 درصد از سهام توییتر را با مبلغ 2.89 میلیارد دلار خریداری کرد. این خرید در حالی انجام شده که مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس مدتی پیش به سیاست‌های مرتبط با آزادی بیان در توییتر اعتراض کرده بود.

ماسک در حال حاضر بیش از 80 میلیون دنبال‌کننده در توییتر دارد اما این پلتفرم مشکلاتی را نیز برای او ایجاد کرده است. او در سال 2018 در توییتی اعلام کرد که امکان خصوصی‌کردن شرکت تسلا به ازای 420 دلار برای هر سهم را دارد و همین موضوع باعث شد تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) او را به پرداخت 20 میلیون دلار جریمه کند.

ایلان ماسک

ماسک همچنین هفته‌ی گذشته در یک نظرسنجی در توییتر از کاربران نسبت به میزان پایبندی این پلتفرم به آزادی بیان سوال کرد. او همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا شبکه‌ی اجتماعی اختصاصی خود را راه‌اندازی کند و همین موضوع احتمال خرید کامل توییتر توسط او را افزایش می‌دهد. بر اساس گزارش CNBC، ارزش توییتر در سال جاری میلادی بیش از 25 درصد افزایش داشته است.

یلان ریو ماسک FRS (انگلیسی: Elon Reeve Musk؛ زادهٔ ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱) یک کارآفرین و شخص نامی در زمینهٔ تجارت است. او بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس‌اکس؛ سرمایه‌گذار، مدیرعامل و طراح محصولات تسلا، آی‌ان‌سی.؛ بنیان‌گذار د بورینگ کمپانی؛ و یکی از بنیان‌گذاران مشترک نیورالینک و اوپن‌ای‌آی است. ماسک با دارایی خالص حدود ۲۷۰ میلیارد دلار تا دسامبر ۲۰۲۱، ثروتمندترین شخص جهان بوده‌است.

ماسک از مادری کانادایی و پدری از آفریقای جنوبی زاده شد و در پرتوریا، آفریقای جنوبی بزرگ شد. او مدت کوتاهی در دانشگاه پرتوریا تحصیل کرد و سپس در ۱۷ سالگی برای حضور در دانشگاه کویینز به کانادا نقل مکان کرد. او دو سال بعد به دانشگاه پنسیلوانیا رفت و در آن جا لیسانس اقتصاد و فیزیک خود را دریافت کرد. او در سال ۱۹۹۵ برای تحصیل در دانشگاه استنفورد به کالیفرنیا نقل مکان کرد اما تصمیم گرفت که به دنبال کار حرفه‌ای، شرکت نرم‌افزار وب زیپ۲ را با برادرش کیمبال تأسیس کند. این شرکت نوپا در سال ۱۹۹۹ با قیمت ۳۰۷ میلیون دلار توسط شرکت کامپک خریداری شد. ماسک همان سال به صورت مشترک بانک آنلاین X.com را تأسیس کرد که در سال ۲۰۰۰ با کنفینیتی ادغام شد و پی‌پل را تشکیل داد. این شرکت در سال ۲۰۰۲ به قیمت ۱٫۵ میلیارد دلار توسط ای‌بی خریداری شد.