04
آوریل

اپل احتمالاً روی سیستم مالی اختصاصی خود کار می‌کند

اپل احتمالاً روی سیستم مالی اختصاصی خود کار می‌کند

اپل احتمالاً روی سیستم مالی اختصاصی خود کار می‌کند:مک‌رومرز به‌نقل از بلومبرگ گزارش می‌دهد اپل در حال کار روی برنامه‌ای چندساله است تا در آینده سراغ سرویس‌های مالی اختصاصی برود. به‌موجب این پروژه، اپل در تلاش است نیاز به همکاری با شرکت‌هایی مثل گلدمن ساکس، شرکت فعال در حوزه‌ی مالی را از بین ببرد.

به‌طور مشخص‌تر گفته شده است اپل مشغول توسعه‌ی فناوری و زیرساخت‌ پردازش فرایند پرداخت نظیر ارزیابی ریسک وام، تجزیه‌و‌تحلیل کلاه‌برداری، بررسی اعتبار و رسیدگی به اختلافات است و هم‌زمان روی ابزارهایی برای محاسبه‌ی سود، پاداش، تأیید معامله‌ها، گزارش داده‌ها به دفاتر اعتباری و… کار می‌کند.

اپل به‌صورت داخلی بخشی از این پروژه را Breakout (اصطلاحی در بازارهای مالی) خطاب می‌کند و همین عبارت می‌تواند به نوعی نشان دهد اپل به‌مرورزمان در تلاش است سیستم‌های مالی فعلی را کنار بگذارد.

اپل احتمالاً روی سیستم مالی اختصاصی خود کار می‌کند:درحال‌حاضر، اپل با بانک گلدمن ساکس و کُرکارد سافت‌ور برای اپل کارت، گرین دات برای اپل کش و گروه مالی سیتیزنس برای برنامه‌ی ارتقای آیفون کار می‌کند. بلومبرگ می‌گوید فعالیت اپل روی سرویس‌های مالی احتمالاً قرار است محصولات آینده‌ی این شرکت را درگیر کند نه محصولات فعلی.

اپل هم‌اکنون سرویس اپل پی و اپل کارت را به کاربرانش ارائه می‌دهد و به‌گزارش رسانه‌ها، در حال بررسی ایده‌ی سرویس اشتراکی سخت‌افزاری است و شاید گزینه‌ی «حالا بخر، بعداً پرداخت کن» را برای معاملات اپل پی هم اضافه کند. بدین‌ترتیب، کوپرتینونشین‌ها با سرویس‌های مالی ناآشنا نیستند و تجربه‌ی خوبی در این زمینه دارند.

اظهارنظر رئیس اجرایی بانک گلدمن ساکس درباره اپل کارت

قابلیت «حالا بخر، بعداً پرداخت کن» که اپل آن را فعلاً در بین کارمندان با عبارت Apple Pay‌ Later خطاب می‌کند، احتمالاً نخستین سرویسی است که سراغ سیستم مالی اختصاصی اپل خواهد رفت. همچنین، سرویس دیگری برای پرداخت بلندمدت به اپل پی اضافه می‌شود که احتمالاً مدیریت آن برعهده‌ی گلدمن ساکس خواهد بود.

اپل احتمالاً روی سیستم مالی اختصاصی خود کار می‌کند:در آینده، احتمال دارد اپل در سرویس اشتراکی سخت‌افزاری نیز سراغ سیستم مالی اختصاصی برود و این سیستم را به‌صورت گسترده‌تر در بخش‌های دیگری نیز استفاده کند. به‌ادعای منابع بلومبرگ، اپل در مسیر ساخت سرویس مالی اختصاصی با موانعی روبه‌رو شده است؛ به‌همین‌دلیل، احتمال دارد برنامه‌های این شرکت به‌تعویق بیفتد یا اینکه اپل به‌طور کلی تصمیم بگیرد به همکاری با شرکای تجاری خود ادامه دهد؛ سناریویی که طبق ادعای بلومبرگ، بسیار غیرمحتمل است.