03
آوریل

شیائومی 12 اولترا احتمالاً پنل پشتی سرامیکی دارد

شیائومی 12 اولترا احتمالاً پنل پشتی سرامیکی دارد

شیائومی 12 اولترا احتمالاً پنل پشتی سرامیکی دارد:افشاگری خوش‌نام می‌گوید شیائومی 12 اولترا در مدل سرامیکی به بازار عرضه می‌شود. احتمال عرضه‌ی این گوشی با پنل پشتی چرمی نیز وجود دارد.

شرکت‌های فعال در صنعت موبایل هرسال گوشی‌های رده‌بالایی را روانه‌ی بازار می‌کنند تا جدیدترین دستاوردهایشان در حوزه‌ی فناوری را به رخ رقبا بکشند. شیائومی جزو فعال‌ترین شرکت‌های این حوزه است و بارها نشان داده علاقه‌ی شگرفی به ارائه‌ی قابلیت‌های جدید در گوشی‌های پرچم‌دارش دارد.

شیائومی در‌حال‌حاضر گوشی‌های سری ۱۲ را به‌عنوان پرچم‌داران خود می‌فروشد و شایعه‌ها می‌گویند خانواده‌ی شیائومی ۱۲ قرار است به‌زودی میزبان عضو چهارم، یعنی شیائومی ۱۲ اولترا (Xiaomi 12 Ultra) شود. ظاهراً شیائومی 12 اولترا وارد مرحله‌ی تولید انبوه شده است و احتمالاً تا ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد و تیر ۱۴۰۱) به دست مشتریان می‌رسد.

  • شیائومی 12 اولترا احتمالاً با دوربین سوپرتله‌فوتو پریسکوپی رونمایی می‌شود

شیائومی 12 اولترا احتمالاً پنل پشتی سرامیکی دارد:براساس گزارش گیزموچاینا، چند رندر غیررسمی پیش‌تر طراحی احتمالی شیائومی 12 اولترا را به نمایش گذاشته‌اند و در همین زمینه، چند افشاگر در شبکه‌ی اجتماعی ویبو جزئیات بیشتری ارائه داده‌اند. به‌ادعای حساب کاربری Digital Chat Station، گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی با کدنام l1 در پنل پشتی خود از سرامیک استفاده می‌کند و در رنگ‌های مشکی و سفید به بازار عرضه می‌شود. شیائومی ممکن است مدل‌های شیشه‌ای گوشی شیائومی 12 اولترا را نیز عرضه کند. قالب‌بندی سرامیک سخت‌تر از شیشه است؛ اما استحکام بیشتری دارد و بهتر درمقابل خط‌و‌خش از خود مقاومت نشان می‌دهد.

افشاگر شبکه‌ی اجتماعی ویبو می‌‌گوید تاکنون، خبری درباره‌ی تولید مدل چرمی شیائومی 12 اولترا دریافت نکرده است؛ اما همچنان نمی‌توان تولید این مدل را غیرممکن دانست. طبق شایعه‌ها، شیائومی 12 اولترا قرار است از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس کوالکام استفاده کند. شماره‌مدل این پردازنده SM8475 است و از لیتوگرافی چهارنانومتری TSMC بهره می‌گیرد. نمایشگر پرچم‌دار جدید شیائومی از نوع ۱۲۰ هرتزی QHD OLED خواهد بود و در این گوشی از باتری ۴٬۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ ۱۲۰ وات استفاده خواهد شد. همچنین، پنل پشتی شیائومی 12 اولترا قرار است میزبان دوربین لایکا باشد.