وان‌پلاس ۱۰ اولترا با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس عرضه می‌شو
30
مارس

وان‌پلاس ۱۰ اولترا با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس عرضه می‌شود

وان‌پلاس ۱۰ اولترا با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس عرضه می‌شود : با توجه به جدیدترین اخبار منتشر شده پیرامون محصولات وان‌پلاس، ظاهرا شرکت چینی قصد دارد قدرتمندترین پرچم‌دار امسال خود یعنی وان‌پلاس ۱۰ اولترا را با تراشه‌ی قدرتمند و مورد انتظار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس راهی بازار کند.

اینطور که به نظر می‌رسد، وان‌پلاس ۱۰ پرو قرار نیست قدرتمندترین گوشی امسال وان‌پلاس باشد. اگرچه این محصول قابلیت‌های جذابی دارد از جمله سیستم دوربین فوق‌العاده باکیفیت، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱، نمایشگر کم‌نظیر و شارژر بسیار سریع، اما با این حال ظاهرا یک مدل دیگر در دست ساخت قرار دارد که تحت عنوان وان‌پلاس ۱۰ اولترا شناخته می‌شود و طی ماه‌های آتی هم در دسترس قرار می‌گیرد.

وان‌پلاس فردا رسما وان‌پلاس ۱۰ پرو را به عنوان قدرتمندترین پرچم‌دار کنونی خود برای بازارهای بین‌المللی عرضه می‌کند. اما برخلاف سال گذشته که مدل پرو قدرتمندترین مدل از پرچم‌داران شرکت چینی به حساب می‌آمد، امسال شرکت برنامه‌ی دیگری در سر دارد. با توجه به مشخصاتی که این گوشی دارد، نمی‌توانیم آن را رقیبی همه چیز تمام برای محصولاتی نظیر گلکسی S22 اولترا یا شیائومی ۱۲ اولترا بدانیم که گفته می‌شود طی ماه‌های آتی رونمایی خواهد شد.

برای اینکه وان‌پلاس بتواند با این شرکت‌ها در رده‌ی پرچم‌دارهای پریمیوم رقابت کند، نیاز دارد یک گوشی قدرتمندتر را راهی بازار کند که به نظر می‌رسد وان‌پلاس ۱۰ اولترا بتواند این وظیفه را به بهترین شکل ممکن بر دوش بکشد. این گوشی به احتمال بسیار فراوان به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس مجهز خواهد شد که گفته می‌شود در ماه مه رسما رونمایی خواهد شد و در گوشی‌های پرچم‌داری که از اواخر تابستان تا پایان سال راهی بازار می‌شوند به عنوان قلب تپنده ایفای نقش خواهد کرد.

وان‌پلاس ۱۰ اولترا با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس عرضه می‌شود

در رابطه با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس اطلاعات زیادی در اختیار نداریم؛ فقط می‌دانیم کوالکام قرار است فرکانس هسته‌ی بزرگ آن را اندکی افزایش دهد. بنابراین پیشرفت از لحاظ پردازشی قطعا وجود خواهد داشت حال در زمینه‌ی گرافیکی، هوش مصنوعی، پردازش تصویر و … چه ارتقاهایی مد نظر باشد مشخص نیست و باید منتظر بمانیم.

برمی‌گردیم به وان‌پلاس ۱۰ اولترا، محصولی که گفته می‌شود از لحاظ شکل ظاهری بسیار شبیه به همان وان‌پلاس ۱۰ پرو خواهد بود با این تفاوت که این‌بار سازنده‌ی تراشه‌ی آن TSMC است در حالی که تراشه‌ی مدل پرو را سامسونگ تولید می‌کند و اصلا هم عملکرد قابل قبولی ندارد. همچنین به نظر می‌رسد روی پنل پشتی، شاهد ماژولی مشابه با چینش متفاوت‌تر دوربین‌ها خواهیم بود که امیدواریم این به معنای بکارگیری دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال چندبرابری باشد.

اینطور که به نظر می‌رسد، ظاهرا وان‌پلاس ۱۰ اولترا قرار است در یکی از روزهای ماه مه (اردیبهشت – خرداد ۱۴۰۱) یعنی دقیقا در همان تاریخی که کوالکام می‌خواهد از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس رونمایی کند، معرفی خواهد شد. این زمان‌بندی منطقی به نظر می‌رسد اما لزوما نمی‌تواند درست باشد مگر اینکه خود شرکت رسما تاریخی را برای این منظور در نظر بگیرد.

در رابطه با وان‌پلاس ۱۰ پرو اطلاعات زیادی در اختیار نداریم جز اینکه گفته می‌شود نمایشگر آن با وضوح +WQHD و نوع پنل آن هم E5 ساخت سامسونگ خواهد بود. وان‌پلاس معمولا پرچم‌داران خود را به بهترین نمایشگرهای موجود در بازار مجهز می‌کند و غالبا هر سال هم برای مدت کوتاهی که شده در صدر جدول دیسپلی‌میت قرار می‌گیرد. حال این‌بار شرایط چگونه خواهد بود نمی‌دانیم و باید منتظر بمانیم.

وان‌پلاس ۱۰ اولترا

وان‌پلاس ۱۰ اولترا با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس عرضه می‌شود : در حال حاضر وان‌پلاس ۱۰ پرو تنها پرچم‌دار شرکت چینی در بازارهای بین‌المللی است که البته فردا رسما این اتفاق خواهد افتاد. از جمله مشخصات این گوشی می‌توان به نمایشگر بسیار باکیفیت آن با تراکم پیکسلی ۵۲۵ پیکسل بر هر اینچ، وضوح +QHD و فناوری LTPO2 با مصرف پایین‌تر انرژی به نسبت نسل اول، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس، ۸/۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، دوربین تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۳٫۳ برابری، قابلیت فیلم‌برداری ۸K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، بلندگوهای استریو، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژر سریع ۶۵ واتی که طبق تبلیغات، می‌تواند در مدت زمان ۳۲۲ دقیقه شارژ گوشی را از ۱ به ۱۰۰٪ برساند و قیمت نسبتا مناسب اشاره کرد.

انتظار می‌رود وان‌پلاس ۱۰ اولترا در بسیاری از زمینه‌ها شبیه به همین گوشی باشد اما امیدواریم در یک سری از بخش‌ها نظیر دوربین تله‌فوتو و سرعت شارژر بهتر ظاهر شده و در زمینه‌هایی نظیر نمایشگر، باتری و مشخصات فنی خیلی تغییری نداشته باشد چون این بخش‌ها همین حالا در بهترین شرایط خود قرار دارند و نیازی به تغییر در آن‌ها دیده نمی‌شود.

اطلس سیستم بزرگترین ارائه دهنده خدمات آنتی ویروس در سراسر کشور
اطلس سیستم بزرگترین ارائه دهنده خدمات آنتی ویروس در سراسر کشور