۸ راهکار برای مشکل زنگ نخوردن آیفون
27
مارس

۸ راهکار برای مشکل زنگ نخوردن آیفون

زنگ نخوردن گوشی‌های آیفون پس از دریافت یک تماس، از جمله مشکلاتی است که ممکن است برخی از دارندگان این محصول هوشمند آن را تجربه کرده باشند.

اما قبل از آنکه گوشی خود را به دست تعمیرکار بسپارید، بهتر است چند مورد و نکته را به دقت بررسی کنید تا بتوانید خودتان این مشکل را حل کنید. مواردی همچون قابلیت‌های Focus یا Do Not Disturb و حتی حالت سایلند که هر کدام می‌توانند در کنار دیگر موارد، علت زنگ نخوردن آیفونتان باشند. در ادامه قصد داریم تا به ۸ نمونه از این موارد اشاره کنیم.

خاموش کردن حالت Docus یا Do Not Disturb

اگر آیفون تان در حالت Do Not Disturb باشد، تماس‌های صوتی دریافتی، صدای زنگی نخواهند داشت و به وویس‌میل (Voice Mail) منتقل خواهند شد. همچنین این وضعیت در هنگام فعالیت بودن حالت Focus در آی او اس ۱۵ نیز مشاهده خواهد شد. بنابراین، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که این دو ویژگی غیرفعال باشند.

فعال نبودن حالت هدفون در گوشی

این احتمال وجود دارد که گوشی در حالت هدفون به اصطلاح گیر کرده باشد؛ این یعنی صدای زنگ به دستگاهی که به گوشی متصل نیست، ارسال خواهد شد. برای حل این مشکل باید:

  • ایرباد را به گوشی وصل کرده و دوباره این اتصال را قطع کنید
  • مطمئن شوید که به هیچ دستگاه صوتی دیگر متصل نیستید. برای این کار می‌توانید به کنترل سنتر رفته و روی آیکون Airplay تپ کنید. اگر دستگاه غیر از آیفون متصل است، آن را قطع کرده و آیفون را انتخاب کنید
  • همچنین می‌توانید حالت هواپیما گوشی را یک بار خاموش و روشن کنید

کار نکردن درست رینگتون

یکی از ابتدایی‌ترین راهکارها چک کردن رینگتون‌هاست. باید مطمئن شوید صدای زنگی که برای یک تماس خاص و یا همه تماس‌ها انتخاب کرده‌اید، به خوبی کار می‌کند و پخش آن مشکلی ندارد.

برای تغییر صدای زنگ برای یک مخاطب خاص می‌توانید از طریق اپلیکیشن Phone اقدام کنید. برای این کار باید پس از ورود به اپلیکیشن، روی Contacts تپ کرده و مخاطب مد نظر را انتخاب کنید.

گزینه Edit را انتخاب کنید و روی Ringtone تپ کنید. حال باید صدای زنگ مورد نظر را انتخاب و سپس آن را تست کنید تا از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کنید.

بلاک نبودن مخاطب

اپل این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا برخی شماره را بلاک یا مسدود کنند. برای اطمینان از این موضوع که یک مخاطب یا مخاطبانی را به طور تصادفی بلاک نکرده‌اید، می‌بایست وارد اپلیکیشن Phone شده و گزینه Blocked Contacts را انتخاب کنید. اگر مخاطب مورد نظر را در اینجا می‌بینید، انگشت خود را روی نام مخاطب به سمت چپ بکشید و روی Unblock تپ کنید

غیرفعال بودن حالت سایلنت در گوشی

مطمئن شوید که گزینه Silent در آیفونتان فعال نیست. سوییچ مربوط به حالت سایلنت و زنگ در سمت چپ بدنه گوشی و بالای دکمه ولوم جای گرفته است.

زیاد کردن صدای گوشی

این احتمال وجود دارد که صدای گوشی خیلی کم باشد و به همین جهت، صدای زنگی شنیده نشود. برای افزایش صدای گوشی باید دکمه زیاد کردن ولوم گوشی را که در سمت چپ بدنه تعبیه شده، فشار دهید.

ریستارت کردن گوشی

اگر همچنان مشکل زنگ نخوردن آیفون تان حل نشد، گزینه ریست یا ریستارت کردن گوشی را امتحان کنید. در اغلب مواقع، با ریستارت کردن مشکل دستگاه برطرف می‌شود.

مراجعه به تعمیرکار

اگر با هیچ یک از روش‌های بالا، نتوانستید این مشکل را برطرف کنید، به احتمال زیاد، یک مشکل سخت‌افزاری باعث زنگ نخوردن گوشی می‌شود. بنابراین، آخرین راهکار سپردن گوشی به دست یک تعمیرکار است.