“جیمز وب” نخستین عکس واضح را ثبت کرد
17
مارس

جیمز وب نخستین عکس واضح را ثبت کرد

جیمز وب نخستین عکس وادضح را ثبت کرد : تلسکوپ جیمز وب با تکمیل مراحل دیگری از همترازی آینه‌های خود توانست عکس واضحی از یک ستاره ثبت کند. اپتیک جیمز وب به حدی حساس است که کهکشان‌ها و ستاره‌های دوردست هم دیده می‌شوند.

جیمز وب نخستین عکس وادضح را ثبت کرد


جیمز وب با تکمیل بخش دیگری از همترازی آینه‌های خود، نخستین عکس واضح از یک ستاره را ثبت کرد. ستاره‌ای که وب از آن عکس گرفته ۲MASS J17554042+6551277 نام دارد و در فاصلۀ ۲۴۱ سال نوری از زمین واقع شده است. محققان از یک فیلتر قرمز برای بهینه‌سازی کنتراست تصویر استفاده کردند.

در واقع تلسکوپ‌های فضایی جیمز وب و هابل تصاویر را به صورت سیاه و سفید ثبت می‌کنند. آن‌ها از فیلترهایی استفاده می‌کنند که تنها به رنگی خاص از نور اجازه عبور می‌دهد. رنگ قرمز این تصویر برای بهبود کنتراست بصری انتخاب و اعمال شده است.

همچنین محققان ناسا اعلام کردند پس از انجام دو مرحله دیگر از تراز آینه‌ها، این تلسکوپ تمام عملکردهای مورد نیاز را به درستی انجام داده و نور اجرام را به طور تمیز و بدون مشکل به ابزار خود می‌رساند. این دستاورد اولیه، ناسا را ​​کاملاً مطمئن ساخت که این رصدخانه فضایی به اهداف علمی خود دست خواهد یافت.

دانشمندان فرآیند تراز آینه‌ها را با ۱۸ نقطه پراکنده آغاز کردند و به‌منظور دریافت تصاویر شفاف از کیهان آینه‌ها را در گام‌هایی به اندازه یک‌پنج‌هزارم موی حرکت دادند تا در نهایت تصویری واحد از ستارۀ مورد نظر ایجاد شود. این فرآیند همچنان ادامه می‌یابد تا زمینه برای ثبت اولین عکس علمی در تابستان ۲۰۲۲ فراهم شود.

اطلس سیستم بزرگترین ارائه دهنده خدمات آنتی ویروس در سراسر کشور
اطلس سیستم بزرگترین ارائه دهنده خدمات آنتی ویروس در سراسر کشور