ایلان ماسک تاریخ اولین سفر انسان به مریخ را پیش‌بینی کرد
17
مارس

ایلان ماسک تاریخ اولین سفر انسان به مریخ را پیش‌بینی کرد

ایلان ماسک تاریخ اولین سفر انسان به مریخ را پیش‌بینی کرد : ایلان ماسک مدیرعامل شرکت فضایی «اسپیس ایکس» در پاسخ به توئیتی که پرسیده بود چه زمانی ممکن است اولین سفر انسان به مریخ انجام شد، به صورت مختصر گفت: «2029».

«ایلان ماسک» بیست سال پیش این شرکت را با هدف ایجاد یک سیستم موشکی قابل استفاده مجدد برای کاهش هزینه پرتاب و افزایش دسترسی به فضا تاسیس کرد.

ماسک پیش از این، با موشک فالکون 9 به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است. این موشک درحال حاضر فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد و پرتاب کننده تعداد زیادی از ماهواره‌های فضایی است. حالا ماسک قصد دارد از آن به عنوان پیش برنده سفر انسان به مریخ استفاده کند – چه بسا بتوان یک مستعمره در مریخ ایجاد کرد.

با این‌حال، ماسک تاکنون پیش‌بینی‌های غیردقیق بسیاری داشته است. به عنوان مثال، او در سال 2016 پیش‌بینی کرد که انسان‌ها در سال 2026 به مریخ خواهند رسید – تاریخی که اکنون می‌دانیم امکان‌پذیر نیست. حتی سال 2029 نیز بسیار جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد و هنوز کارهای بسیاری باید برای تحقق این هدف انجام شود.

ایلان ماسک تاریخ اولین سفر انسان به مریخ را پیش‌بینی کرد

ایلان ماسک تاریخ اولین سفر انسان به مریخ را پیش‌بینی کرد: گزینه دیگر ماسک در اولین سفر انسان به مریخ استفاده از نسل بعدی موشک «استارشیپ» اسپیس ایکس – شامل یک تقویت کننده فوق سنگین و فضاپیمای استارشیپ – است – اگرچه این وسیله هنوز پروازهای آزمایشی خود را انجام نداده است.

باتوجه به قوانین، استارشیپ می‌تواند اولین پرواز آزمایشی خود را در یک یا دو ماه آینده انجام دهد. یک تجربه موفق از این موشک، آن را در مسیر فرود بر روی ماه در سال‌های آینده قرار می‌دهد.

ماسک در مورد پیشرفت موشک استارشیپ در یک رویداد ویژه در ماه گذشته گفت: «احتمالا با چند چالش در این زمینه روبرو باشیم. اما مهندسان قدرتمند اسپیس ایکس نشان داده‌اند توانایی حل چالش‌های دشوار را دارند. باید از قابل اطمینان بودن این موشک اطمینان حاصل کنیم زیرا اولین پروازهای انسان به فضا را انجام خواهد داد.»

ماسک در این رویداد، از انیمیشنی رونمایی کرد که نشان می‌دهد اولین سفر انسان به مریخ در آینده به چه صورت می‌تواند باشد.

اطلس سیستم بزرگترین ارائه دهنده خدمات آنتی ویروس در سراسر کشور
اطلس سیستم بزرگترین ارائه دهنده خدمات آنتی ویروس در سراسر کشور