واتساپ ممکن است محدودیت بیشتری در فوروارد کردن پیام‌ها اعمال کند
10
مارس

واتساپ احتمالا محدودیت بیشتری در فوروارد کردن پیام‌ اعمال کند

واتساپ احتمالا محدودیت بیشتری در فوروارد کردن پیام‌ اعمال کند : رد و بدل کردن شایعات و اطلاعات نادرست در مورد مسائل مختلف در جهان امروزی تبدیل به یک مشکل بزرگ شده است. هر چه این شایعات داغ‌تر باشد، اثرات نامطلوب آن به سرعت در کل جامعه پخش شده و حتی باعث ایجاد خشونت و مشکلاتی از این قبیل خواهد شد. برای مبارزه با این مشکلات پیام‌رسان‌های محبوب محدودیت‌های مختلفی را برای کاربران خود اعمال می‌کنند. برای مثال در سال ۲۰۱۹، پلفترم محبوب واتساپ کاربران را از به اشتراک گذاری پیام‌های فوروارد شده به بیش از پنج چت ممنوع کرد. یک سال بعد، این محدودیت از پنج چت به یک چت رسید. اکنون اما طبق آخرین شایعات و اطلاعات منتشر شده، واتساپ قصد دارد تا این محدودیت را سخت‌تر کند و کاربران تنها می‌توانند پیام مورد نظر خود را به یک گروه در واتساپ ارسال نمایند.

واتساپ احتمالا محدودیت بیشتری در فوروارد کردن پیام‌ اعمال کند : در حال حاضر پیام‌رسان متعلق به متا، این محدودیت را برای پیام‌های پربازدید و زیاد ارسال شده اعمال می‌کند. باید خاطر نشان کنیم، منظور از پیام‌های زیاد ارسال شده پیامی است که بیش از ۴ بار فوروارد شود. این پیام‌ها معمولاً با یک فلش دو‌گانه و تحت عنوان Forwarded برای کاربران نشان داده می‌شوند. با این حال به دنبال تغییر در نسخه‌ی بتای واتساپ، به نظر می‌رسد محدودیت سخت‌تر فوروارد کردن پیام‌ها به‌زودی برای پیام‌های کم‌بازدید نیز اجرا خواهد شد. در همین راستا افشاگر معروف اطلاعات و قابلیت‌های واتساپ یعنی «WABetaInfo» در جدیدترین گزارش خود آورده که در نسخه‌ی ۲.۲۲.۷.۲ واتساپ بتا، هنگامی که کاربران بخواهند پیامی را به بیش از یک گروه ارسال نمایند با هشدار «پیام‌های فوروارد شده را می‌توان تنها برای یک گروه ارسال کرد» روبرو خواهند شد.

واتساپ ممکن است محدودیت بیشتری در فوروارد کردن پیام‌ها اعمال کند
هنوز دلیل برای اعمال این تغییر مشخص نیست، اما گفته می‌شود که این شرکت احتمالاً قصد دارد با این کار جلوی حاشیه و شایعه‌‌پراکنی در پلتفرم خود را بگیرد. اعمال این محدودیت کار کاربران را برای فوروارد کردن پیام‌ها سخت خواهد کرد و قطعاً تاثیر زیادی بر کاهش انتشار اطلاعات غلط خواهد داشت.

پیام‌رسان واتساپ در مقایسه با سایر رقبای خود نظیر تلگرام سرعت توسعه و پیشرفت کندی دارد و بسیاری از کاربران آن هم از این موضوع گله‌مند هستند. این شرکت برای اضافه کردن یک قابلیت بسیار معمولی اما کاربردی زمان زیادی را صرف می‌کند و معمولا قابلیت‌های جدیدی که به پلتفرم اضافه می‌شوند، الگوبرداری شده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر است. با این حال اما این پیام‌رسان طی ماه‌های اخیر روی قابلیت‌ها زیادی کار می‌کند که بد نیست اشاره‌ای به آن‌ها داشته باشیم.

از جدیدترین گزارش شروع کنیم؛ جایی که واتساپ قصد دارد ابزار تارکننده‌ی نسخه‌ی iOS را پس از مدت‌ها در اختیار کاربران اندرویدی قرار دهد. این ابزار بسیار کاربردی قبل از ارسال عکس‌ها می‌تواند به کمک کاربران بیاید. کاربران با این ابزار قادر خواهند بود تا قسمت‌هایی از تصویر دلخواه که نیاز به سانسور یا پاک کردن دارد را به‌راحتی با این ابزار تار کنند تا دیگر نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های ویرایش عکس نباشد.

واتساپ ممکن است محدودیت بیشتری در فوروارد کردن پیام‌ها اعمال کند

دیگر قابلیت جدید و کاربردی که واتساپ قرار است آن را در اختیار کاربرانش قرار دهد، قابلیت نظرسنجی در چت‌های گروهی است. به لطف قابلیت ایجاد نظرسنجی‌، شما می‌توانید در مورد مسائل مختلف در چت‌های گروهی نظرسنجی ایجاد کنید و کاربران به آن رای دهند. توجه داشته باشید که قابلیت ایجاد نظرسنجی‌ تنها در گروه‌های واتساپ در دسترس خواهند بود و از سیستم رمز‌گذاری سرتاسر بهره می‌برد. بنابراین تنها افراد حاضر در گروه می‌توانند نظرسنجی و نتایج آن را ببینند.

در همین راستا، واتساپ در حال کار روی قابلیت جدیدی است که به کاربر امکان می‌دهد بین پیام‌ها جست‌و‌جو کند. در نسخه‌ی ۲.۲۲.۶.۳ واتساپ بتا، گزینه‌ای وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد بین پیام‌ها جست‌و‌جو کند. اگرچه در نگاه اول این قابلیت کاملا شبیه به همین قابلیت سرچ کنونی است که در واتساپ وجود دارد اما تفاوت عمده‌ی آن در این است که دیگر مجبور نیستید روی سه نقطه‌ی بالا-راست هر صفحه کلید کنید. این‌بار به صورت مستقیم از صفحه‌ی اطلاعات هر شخص یا گروه می‌توانید چیزی را که نیاز دارد جست‌و‌جو کنید.

اطلس سیستم بزرگترین ارائه دهنده خدمات آنتی ویروس در سراسر کشور
اطلس سیستم بزرگترین ارائه دهنده خدمات آنتی ویروس در سراسر کشور