نمایشگر «استودیو دیسپلی» ۲۷ اینچی 5K اپل رونمایی شد
10
مارس

نمایشگر «استودیو دیسپلی» ۲۷ اینچی 5K اپل رونمایی شد

شرکت اپل در جریان رویداد هشتم مارس Peek Performance، از یک نمایشگر اکسترنال جدید تحت عنوان استودیو دیسپلی پرده برداشت.  

محصولی که می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای همراهی دستگاه‌های مک اپل از جمله محصول جدید مک استودیو که در همین رویداد و مجهز به پردازنده M۱ اولترا معرفی شد، باشد. اپل قیمت پایه این نمایشگر را ۱۵۹۹ دلار تعیین کرده است.  

استودیو دیسپلی از یک نمایشگر ۲۷ اینچی با رزولوشن ۵K بهره می‌برد و حداکثر روشنایی آن نیز براب با ۶۰۰ نیت عنوان شده است. این نمایشگر همچنین از پوشش گسترده رنگ ‍P۳ پشتیبانی می‌کند و با قابلیت TrueTone مک او اس نیز سازگار است.  

بدین ترتیب، می‌توان گفت مشخصات استودیو دیسپلی نیز شباهت زیادی به مشخصات آی‌مک ۲۷ اینچی این شرکت دارد اما با این تفاوت که حداکثر روشنایی آی‌مک برابر با ۵۰۰ نیت است. همچنین در قسمت بالایی بدنه استودیو دیسپلی، از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید برای برقراری تماس‌های تصویری استفاده شده است.  

اما شاید یکی از نقاط ناامیدکننده این نمایشگر، نرخ رفرش ۶۰ هرتزی آن باشد که در مقایسه با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی بسیاری از دستگاه‌ها از قبیل آیفون ۱۳ پرو و مک بوک پروهای ۲۰۲۱، مورد قبول کاربران نخواهد بود.

در قسمت پشتی بدنه استودیو دیسپلی، سه درگاه USB-C و یک درگاه تاندربولت ۴ با قابلیت پشتیبانی از شارژ ۹۶ واتی مشاهده می‌شود. اپل همچنین این نمایشگر را به سیستم شش بلندگو مجهز کرده که از چهار ووفر و دو توییتر تشکیل شده است.  

همچنین پردازنده A۱۳ نیز به منظور ارتقای عملکرد دستگاه در دل این نمایشگر تعبیه شده و قابلیت‌هایی همچون سنتر استیج، فناوری صوتی فضایی و پشتیبانی از سیری نیز در استودیو دیسپلی مشاهده می‌شود.  

به گفته اپل، این نمایشگر از گلس نانو، استند و مانت بهره می‌برد و ثبت سفارش آن از ساعاتی پیش آغاز شده و از ۱۸ مارس به دست خریداران خواهد رسید