https://windows20.ir/
10
مارس

اپل از نرم‌افزار قدرتمند ناسا برای نمایش عملکرد مک استودیو استفاده می‌کند

اپل برای نمایش قدرت عملکرد مک استودیو، نرم‌افزار ناسا موسوم به TetrUSS را روی این دستگاه اجرا کرده است

اپل در رویداد Peek Performance شب گذشته از جدیدترین عضو خانواده‌ی مک موسوم به مک استودیو رونمایی کرد. این محصول از جدیدترین تراشه‌ی اپل یعنی M1 اولترا بهره می‌برد و حالا شرکت مستقر در کوپرتینو برای نمایش قدرت عملکرد مک استودیو، نرم‌افزار TetrUSS ناسا رو روی آن اجرا کرده است.

به گزارش Spaceexplored، در واقع رایانه‌ای برای کاربران حرفه‌ای است. این محصول در دو نسخه با تراشه‌ی M1 مکس (شامل ۱۰ هسته‌ی پردازشی مرکزی و ۲۵ هسته‌ی پردازشی گرافیکی و موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای) و تراشه‌ی M1 اولترا عرضه خواهد شد. M1 اولترا درواقع تراشه‌ای است که مشخصات فنی و قدرت عملکرد آن دو برابر M1 مکس است.

از سال ۲۰۲۰ یعنی زمانی‌که اپل از تراشه‌ی اختصاصی خود در دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌هایش استفاده کرد، این شرکت عملکرد درخورتوجه پردازنده‌های خود را در مقابل سایر تراشه‌های بازار تبلیغ کرده است. اپل اعلام کرد که تراشه‌ی M1 اولترا برای کاربران حرفه‌ای توسعه داده شده و برای نمایش قدرت عملکرد آن از نرم‌افزار TetrUSS Computational Fluid Dynamics ناسا استفاده کرده است.

عملکرد مک استودیو هنگام اجرای TetrUSS

TetrUSS که بیشترین جایزه‌ها را در تاریخ فعالیت ناسا دریافت کرده‌، شامل مجموعه‌ای از برنامه‌های کامپیوتری است که برای تحلیل و طراحی دینامیک سیالات و آیرودینامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار به‌طور گسترده در سایر سازمان‌های دولتی، صنعت هوافضا، دانشگاه‌ها و صنایع غیرهوایی مثل خودروسازی، زیست‌پزشکی و مهندسی عمران نیز استفاده می‌شود.

مک استودیو و نمایشگر جدید اپل از همین‌ حالا در وب‌سایت رسمی این شرکت دردسترس خریداران قرار گرفته‌اند. البته عرضه‌ی مک استودیو از ماه آوریل آغاز خواهد شد.