راهنمای خریداران سامسونگ گلکسی S22
08
مارس

راهنمای خریداران سامسونگ گلکسی S22

طی 12 سال اخیر، سامسونگ هر ساله یک گوشی گلکسی سری S جدید عرضه کرده است. در سال 2022 هم ما شاهد عرضه سامسونگ گلکسی S22 هستیم که به واقع برترین تلفن‌همراه این شرکت است. سری S گوشی‌های گلکسی همواره دارای بهترین دوربین‌ها، سریع‌ترین پردازنده‌ها و نوآورانه‌ترین ویژگی‌های هر گوشی سامسونگی در بازار هستند.

البته که دوباره هم شاهد سه تلفن همراه در این سری هستیم و هر کدام از آن‌ها هم چیزی کمی متفاوت نسبت به دیگری و در قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌کنند. اگر شما نیز در انتخاب بین این سه نوع گوشی گلکسی سری S22 گیج شده‌اید، نگران نباشید، ما راهنمایی برای خریداران گوشی گلکسی S22 تهیه کرده‌ایم و هر آنچه که به آن نیاز خواهید داشت را در آن آورده‌ایم. پس با وبسایت تک‌فارس همراه باشید.

نگاهی به سامسونگ گلکسی S22

شرکت سامسونگ پیش فروش تلفن همراه گلکسی را روز 9 فوریه سال 2022 آغاز کرد و قرار است این تلفن همراه در روز 25 فوریه، برای فروش در فروشگاه‌ها موجود شود.

سامسونگ گلکسی S22

بین این گوشی‌های جدید عرضه شده در خانواده گلکسی ، هیچ‌کدام قابل مقایسه با گلکسی اولترا نیستند. برخلاف دو گوشی اولترا قبلی خانواده گلکسی سری S، گلکسی S22 اولترا بیش از هر چیز دیگری، شبیه به یک گلکسی نوت است. در واقع اگر صرفاً نگاهی سرسری به آن بیاندازید، شاید فکر کنید که دنباله‌ای بر سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا است که یک سال و نیم پیش عرضه شد.

شکل جعبه‌ای مانند، بالا و پایین مسطح و کناره‌های منحنی این تلفن، همه از مشخصه‌های گلکسی نوت هستند. هرچند چیزی که بیشتر از بقیه موارد گلکسی اولترا را به سری نوت شبیه می‌کند، قلم S است که به همراه محل قرار دادنش در پایین این گوشی تعبیه شده است.

گلکسی S22 اولترا جدا از طراحی نوت مانندش، دنباله واقعی گلکسی S21 اولترا است. الگو قرارگیری دوربین مشابهی با S21 دارد و به یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز است ولی با سخت سخت‌افزار بهتری از آن‌چه در 2021 دیده‌ایم همراه شده است. پردازنده جدیدتر و سریع‌تری دارد و از RAM و حافظه داخلی بالایی برخوردار است و یک صفحه نمایش 1440p با نرخ بهبود فریم 120 هرتزی هم دارد.

طبق معمول، سامسونگ گلکسی اولترا، همچنان گران‌ترین گوشی از بین این سه تلفن همراه جدید است. قیمت آن هم از 1,199 دلار (1,149 پوند و 1,259 یورو) آغاز می‌شود.

سامسونگ گلکسی S22 پلاس

فرزند میانی گلکسی سری S22 باز هم مثل قبل، مدل پلاس آن است. دوربین آن در مقایسه با گلکسی اولترا از قدرت و برد کمتری برخوردار است و به اصول طراحی گلکسی سری S21 پای‌بند است. بر خلاف گلکسی S22 اولترا، صفحه نمایش 1080p کوچک‌تری دارد اما با این حال همان نرخ نوسازی انطباقی 120 هرتزی گلکسی اولترا را حفظ می‌کند.

اگر بخواهیم واقع‌گرایانه به قضیه نگاه کنیم، گلکسی S22 پلاس صرفا یک نسخه بهبود یافته گلکسی S21 پلاس است. پردازنده جدید سری پرچمدار 2022 را به همراه سیستم دوربین ارتقاء یافته و تعدادی ویژگی نرم‌افزاری جدید دارا است، اما با مدل سال گدشته تقریبا مو نمی‌زند. حتی قیمت پایه آن‌هم مانند مدل سال پیش است؛ 999 دلار (949 پوند و 1,059 یورو).

سامسونگ گلکسی S22

مانند گلکسی پلاس، S22 عادی هم آن‌قدرها با مدل سال گذشته تفاوت ندارد. با همان الگو طراحی و با ماژول دوربین فرو رفته در بالا و سمت چپ گوشی ساخته شده است. هرچند خوشبختانه سامسونگ سر عقل آمد و طی یک حرکت غیر منتظره، جنس بدنه پشتی را از گلاستیک (نوعی ماده شیشه‌مانند) که در گلکسی S21 هم استفاده شده بود، به طور کامل به شیشه تغییر داد.

جدا از مواد به کار برده شده در ساخت بدنه جدید، ارتقاء‌ها در حد جزئی و صرفا در حد اجزاء داخلی باقی می‌مانند. ردیف دوربین از قطعات سخت‌افزاری بهتری بهره می‌برد و به یک سنسور 50 مگاپیکسلی، به عنوان سنسور اصلی آن مجهز شده است. پردازنده آن هم پرچم‌دار سال 2022 است و چند تا ترفند جذاب نرم‌افزاری هم به آن اضافه شده است. هرچند در تجربه، گلکسی S22 با گلکسی S21 تفاوت فاحشی ندارد.

کنار گوشی‌های دیگر در سری گلکسی S22، مدل ساده این سری هم با قیمت پایه 799 دلاری (769 پوند و 859 یورویی) در اواخر سال عرضه خواهد شد.

آیا تلفن‌های همراه گلکسی سری S22 ارزش خرید دارند؟

به طور کلی، سالی نبوده است که در آن عرضه گلکسی سری S چه از دید ما و چه از دید سایر منتقدین، یک تلفن همراه فوق‌العاده نبوده باشد. از همین رو، ما امسال هم جز این انتظار نداریم.