اپل
26
فوریه

اپل روی ایده تبدیل مجیک کیبورد به کامپیوتر مک کار می‌کند

اپل احتمالا مشغول کار روی ایده‌ای برای استفاده از سیستم عامل مک در داخل مجیک کیبورد است. این کامپیوتر می‌تواند به راحتی به هر نمایشگری وصل شده و یک سیستم کاربردی را در اختیار کاربران قرار دهد. چند دهه پیش نمونه چنین محصولی را در کمودور 64 و سینکلر ZX اسپکتروم دیده بودیم.

به گزارش وب‌سایت Patently Apple، این ایده می‌تواند رقیبی برای کامپیوترهای دسکتاپ و حتی لپ‌تاپ‌ها باشد. با این کیبورد می‌توان به راحتی کامپیوتر را جابه‌جا کرد، بدون این که نیازی به جابه‌جایی مانیتور یا کیس وجود داشته باشد. در برخی نمونه‌های این دستگاه، ترک‌پد هم به آن اضافه شده تا نیازی به حمل ماوس نباشد.

پتنت جدید اپل اولین بار در ماه اوت 2020 ثبت شده بود و هفته جاری توسط اداره پتنت آمریکا منتشر شد. در این پتنت، مجیک کیبورد در واقع یک کامپیوتر قابل حمل شبیه مک مینی است که نیازی به کیبورد جداگانه ندارد. زیر این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که گرما را به بیرون انتقال می‌دهد. همچنین، در برخی نمونه‌ها قابلیت تا شدن را در این دستگاه می‌بینیم.

اپل

مجیک کیبورد اپل یک مینی کامپیوتر خواهد بود

اپل می‌گوید این دستگاه می‌تواند با یک درگاه I/O به مانیتور خارجی وصل شود و ضمن ارسال و دریافت اطلاعات، انرژی خود را تامین کند. به‌علاوه، این کیبورد قادر به برقراری ارتباطات بلوتوثی خواهد بود تا امکان اتصال به ماوس‌ها را داشته باشد.

با وجود این که نباید فراموش کنیم دستگاه حاضر صرفا یک پتنت است و شاید هیچ‌گاه به بازار نیاید، بررسی این ایده توسط اپل به خودی خود جذاب به نظر می‌رسد. تصور کنید در آینده صرفا با حمل یک کیبورد بتوانید کامپیوتر خود را همه جا به همراه داشته باشید و آن را به هر مانیتوری که خواستید وصل کنید. آیا مایل به خرید چنین دستگاهی خواهید بود؟ فکر می‌کنید قیمت دستگاهی با این طراحی چقدر در نظر گرفته می‌شود؟

شرکت اطلس سیستم افق

فروشگاه آنتی ویروس نود 32