بوش
24
فوریه

بوش 769 میلیون دلار در سال 2022 برای تولید نیمه‌هادی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند

شرکت بوش قبلا اعلام کرده بود که 473 میلیون دلار در سال 2022 روی تاسیسات تولیدی خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا به کاهش کمبود قطعات و تراشه جهانی کمک کند. حالا این شرکت اعلام کرد که در حال اضافه کردن 296 میلیون دلار دیگر به سرمایه‌گذاری خود است.

بخش زیادی از سرمایه سال گذشته بوش برای تاسیسات جدید ساخت ویفر 300 میلی متری آن در درسدن آلمان و حدود 57 میلیون دلار برای کارخانه رویتلینگن این شرکت اختصاص داده شده که تولید خود را از دسامبر گذشته آغاز کرده است. بوجه جدید، تقریبا به طور انحصاری در اختیار روتلینگن خواهد بود تا فضای تولیدی جدید و در مجموع 44000 متر مربع «اتاق تمیز» (فضایی برای تولید یا تحقیقات علمی و صنعتی) تا سال 2025 ایجاد کند.

«مارکوس هین» عضو هیئت مدیره بوش و رئیس بخش تجاری Mobility Solutions در بیانیه‌ای گفت: «بوش هم اکنون یک تولیدکننده پیشرو تراشه برای بخش خودرو است و ما قصد داریم موقعیت خود را در این بازار تثبیت کنیم.»

بوش

دکتر «استفن هارتانگ» رئیس هیئت مدیره بوش نیز در بیانیه‌ای گفت:

ما به طور سیستماتیک ظرفیت تولید خود را برای نیمه‌هادی‌ها در روتلینگن گسترش می‌دهیم. این سرمایه‌گذاری جدید نه تنها موقعیت رقابتی ما را تقویت می‌کند، بلکه به نفع مشتریان ما خواهد بود و به مبارزه با بحران در زنجیره تامین نیمه‌هادی کمک می‌کند.

کمک کارخانه‌های بوش به کاهش معضل کمبود تراشه

کارخانه روتلینگن بوش، ویفرهای 6 و 8 اینچی تولید می‌کند. ویفرهای 6 اینچی امروز به اندازه نمونه‌های 8 یا 12 اینچی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما این فرآیند هزینه تولید محصولات نیمه‌هادی مانند LEDها و سنسورها را کاهش می‌دهد. این ویفرها در مواردی مانند سنسورها، میکروکنترلرها و تراشه‌های ارتباط بی‌سیم مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمبود آن‌ها از سال 2019 وجود داشته است.

تاسیسات درسدن بوش نیز تراشه‌های سیلیکونی 12 اینچی بیشتری تولید خواهد کرد که برای تولید محصولات با کارایی بالا مانند پردازنده‌ها، آی‌سی‌های منطقی و حافظه‌ها استفاده می‌شود.

شرکت اطلس سیستم افق

فروشگاه آنتی ویروس