فولکس‌واگن پلتفرم خودروی خودران هواوی را به قیمت ۱٫۶ میلیارد دلار خریداری می‌کند
23
فوریه

فولکس‌واگن پلتفرم خودروی خودران هواوی

فولکس‌واگن پلتفرم خودروی خودران هواوی را به قیمت ۱٫۶ میلیارد دلار خریداری می‌کند : مذاکرات فولکس واگن با هواوی برای خرید واحد خوروهای خودران شرکت چینی در مرحله‌ی چانه‌زنی روی قیمت است. هواوی به‌تازگی از اولین وسیله‌ی نقلیه‌ی مبتنی‌ بر پلتفرم HarmonyOS خود رونمایی کرده است و فولکس واگن قصد دارد این واحد را به تأمین‌کننده‌ی سطح یک راهکارهای رانندگی خودکار برای خودروهای برقی خود تبدیل کند.

به گزارش نوت‌بوک‌چک، وقتی صحبت از رانندگی خودکار به‌ میان آید، تعدادی از شرکت‌های چینی اکنون ادعا می‌کنند که از مدتی قبل سیستم‌هایی را توسعه‌ داده‌اند که عملکردی بهتر از کیت FSD تسلا ارائه می‌دهند. علاوه‌بر شرکت‌های بزرگ سازنده‌ی خودروهای برقی چین که به‌ نظر می‌رسد همگی نوعی سیستم رانندگی خودکار ارائه می‌دهند، استارتاپ‌های چینی زیادی در این‌زمینه وجود دارد که روی پردازش هوش مصنوعی یا سخت‌افزار کار می‌کنند. ظاهراً فولکس واگن متوجه پیشرفت‌ چینی‌ها در این حوزه شده و تصمیم گرفته است تا مذاکرات خود را برای خرید فناوری‌های خودروهای الکتریکی خودران هواوی، ادامه دهد. رسانه‌های محلی امروز گزارش دادند که مذاکرات در واقع در مرحله‌ی خرید است و انتظار می‌رود فولکس واگن در ماه مارس خرید ۱٫۶ میلیارد دلاری واحد خودروهای خودران هواوی را اعلام کند.

فولکس‌واگن پلتفرم خودروی خودران هواوی را به قیمت ۱٫۶ میلیارد دلار خریداری می‌کند

فولکس‌واگن پلتفرم خودروی خودران هواوی را به قیمت ۱٫۶ میلیارد دلار خریداری می‌کند : این اقدام در حالی انجام شد که اولین تلاش هواوی در زمینه‌ی ساخت وسایل نقلیه‌ی الکتریکی، تبدیل به سرمایه‌گذاری مشترک شد که در آن غول‌ الکترونیکی چینی، مهارت‌های اتصال هوش مصنوعی و گیگابیت خود را ارائه داده است تا بستر خودروهای نیمه‌خودران ساخته‌شده توسط شرکت‌های دیگر را ایجاد کند. اولین خودرویی که روی پلتفرم HarmonyOS هواوی کار می‌کند، Aito M5 است که تحویل آن آغاز شده است. این خودرو در‌ واقع یک سواری هیبریدی لوکس است که هم با سوخت و هم با باتری کار می‌کند. فولکس واگن علاوه‌بر هواوی، راهکارهای مختلف رانندگی خودکار را در چین بررسی کرده است که از‌ جمله می‌توان به راهکارهایی که توسط شرکت DJI ارائه شده، اشاره کرد.

فولکس واگن و هواوی درحال‌حاضر یک راهکار مشترک خودروسازی دارند و بنابراین سرمایه‌گذاری برای استفاده از این پلتفرم احتمالاً چندان طولانی نخواهد شد. طبق گزارش‌های منتشرشده، این سرمایه‌گذاری مشترک توسط مدیران فولکس واگن اداره می‌شود و بسیاری از کارمندان هواوی در واحد خودروهای خودران این شرکت از مدتی قبل اعلان‌هایی در‌ مورد مصاحبه‌های انتقال شغل داخلی، دریافت کرده‌اند. گفته می‌شود هدف نهایی فولکس واگن، دستیابی به فناوری‌هایی در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی خودران است که آن‌ها را در‌ اختیار نداشته یا نمی‌تواند به‌راحتی توسعه دهد. اگر چانه‌زنی‌های بین دو شرکت موفقیت‌آمیز باشد، انتظار می‌رود واحد رانندگی خودکار هواوی، به تآمین‌کننده‌ی سطح اول فولکس واگن تبدیل شود.