ریلز قابلیتی که متا به فیسبوک می آورد
شرکت متا قابلیت «ریلز» (Reels) را بهصورت جهانی در شبکه اجتماعی فیسبوک راهاندازی میکند. این قابلیت که در ابتدا با الهام از ویدیوهای کوتاه تیک تاک ساخته شده بود، هماکنون در اینستاگرام در دسترس است و بهزودی در بیش از 150 کشور در نسخههای اندروید و iOS فیسبوک عرضه میشود.
متا به منظور توسعه قابلیت ریلز، ویژگیهای جدیدی را برای ویرایش ویدیوها به نسخه فیسبوک آن اضافه میکند. اکثر این ویژگیها از قبل در آمریکا در دسترس قرار داشتند، ولی حالا قرار است به شکل گستردهتری در کشورهای جهان عرضه شوند.
کاربران در فیسبوک میتوانند با «ریلز» ویدیوهای دیگران را ریمیکس کنند. همچنین، مثل اینستاگرام امکان آپلود کلیپ با حداکثر زمان 60 ثانیه در نظر گرفته شده است. این شبکه اجتماعی اجازه میدهد پیشنویس ویدیوهای ریلز را ذخیره کنید و در ماههای آینده به ابزارهای ویرایشی بیشتری دسترسی داشته باشید. این ابزارها به تولیدکنندگان محتوا کمک خواهند کرد تا ویدیوهای لایو یا طولانی را راحتتر به اشتراک بگذارند.
ابزارهای تبلیغاتی جدید برای کاربران فیسبوک
بهعلاوه، متا قابلیتهای درآمدزایی با ویدیوهای ریلز را در فیسبوک افزایش میدهد. به عبارت دیگر، در این پلتفرم باید منتظر تبلیغات بیشتری باشیم. این تبلیغات در دو قالب جدید ظاهر خواهند شد: تبلیغات بنری که مثل یک لایه نیمه شفاف در پایین ویدیوها نشان داده میشوند و تبلیغات ایستای استیکری که محتواساز میتواند آنها را هر جای ویدیو قرار دهد.
این شرکت همچنین تقریبا به کاربران همه کشورهایی که تبلیغات حین استریم برای آنها فعال است، اجازه دسترسی به برنامه «جایگذاری خودکار تبلیغات» را میدهد. محتواسازان میتوانند از طریق حمایتهای مالی طرفداران هم درآمدزایی داشته باشند.
متا میگوید کاربران در طول هفتههای آینده امکان اشتراکگذاری ویدیوهای ریلز در محلهای مختلف شبکه اجتماعی فیسبوک از جمله بخش استوریها و زبانه Watch را پیدا میکنند. متاسفانه در این بیانیه خبری اطلاعات و آمار خاصی درباره موفقیت پلتفرم Reels ارائه نشده ولی به نظر میرسد که متا در به چالش کشیدن شبکه اجتماعی تیک تاک چندان موفق عمل نکرده است.
0 دیدگاه