ویرجین گلکتیک فروش عمومی بلیت سفر به لبه فضا را با قیمت 450 هزار دلار آغاز کرد
17
فوریه

ویرجین گلکتیک فروش عمومی بلیت سفر به لبه فضا را با قیمت 450 هزار دلار آغاز کرد

ویرجین گلکتیک فروش عمومی بلیت سفر به لبه فضا را با قیمت 450 هزار دلار آغاز کرد : شرکت ویرجین گلکتیک به‌تازگی اعلام کرد که سیستم فروش بلیت سفر به لبه فضا را از امروز برای عموم مردم باز می‌کند. اگر کسی می‌خواهد فضانوردی کند، باید 450 هزار دلار بابت صندلی خود پول بپردازد. این شرکت به مناسبت همین تصمیم از برندینگ جدیدش هم رونمایی کرد.

ویرجین گلکتیک فروش عمومی بلیت سفر به لبه فضا را با قیمت 450 هزار دلار آغاز کرد
ویرجین گلکتیک امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فروش عمومی بلیت سفر به فضا را آغاز می‌کند. کسانی که می‌خواهند با فضاپیمای این شرکت پرواز کنند، باید 150 هزار دلار بیعانه بدهند و بعد قبل از پرواز 300 هزار دلار باقی مانده را پرداخت کنند

«مایکل کولگلیزر»، مدیرعامل ویرجین گلکتیک می‌گوید: «در نظر داریم 1000 مشتری اول خود را در آغاز مسیر خدمات تجاری‌مان سوار فضاپیما کنیم. با این کار می‌توانیم در شرایطی که مشغول شروع عملیات‌های عادی و توسعه فعالیت‌هایمان هستیم، پایه‌های کاری خود را مستحکم کنیم.»

ویرجین گلکتیک فروش عمومی بلیت سفر به لبه فضا را با قیمت 450 هزار دلار آغاز کرد : مشتریان با پرداخت 450 هزار دلار در یک سفر 90 دقیقه‌ای به لبه فضا می‌روند. آن‌ها دقایقی از بی‌وزنی را تجربه خواهند کرد و می‌توانند از 17 پنجره فضاپیما نمای خیره‌کننده زمین را تماشا کنند. این شرکت همچنین خریداران بلیت‌ها را به مدت چند روز آموزش و تعلیم می‌دهد. به‌علاوه، مشتریان لباس فضانوردی Under Armour را دریافت می‌کنند و به عضویت انجمن Future Astronaut در می‌آیند. پرتاب فضاپیماها قرار است از ایستگاه فضایی «اسپیس‌پورت آمریکا» در نیو مکزیکو انجام شود.

هزینه بلیت ویرجین گلکتیک به لبه فضا قطعا ارزان نیست، اما در مقایسه با بلیت 55 میلیون دلاری اسپیس ایکس برای سفر 10 روزه در مدار، رقم بالایی محسوب نمی‌شود. با این حال، رقابت ویرجین گلکتیک در واقع با بلو اوریجین جف بزوس است که هنوز برای قیمت‌گذاری سفرهای زیرمداری خود تصمیم‌گیری نکرده است.

ویرجین گلکتیک ابتدا قرار بود پروازهای عمومی و تجاری خود را از سال گذشته میلادی آغاز کند، اما ماموریت‌ها تا سال 2022 به تعویق افتادند. اواخر 2021 گفته شد که این شرکت 100 بلیت را با قیمت جدید 450 هزار دلاری فروخته و حدود 700 نفر از جمله ایلان ماسک در فهرست رزرو قرار گرفته‌اند.

اطلس سیستم بزرگترین ارائه دهنده خدمات آنتی ویروس در سراسر کشور
اطلس سیستم بزرگترین ارائه دهنده خدمات آنتی ویروس در سراسر کشور