سرعت شبکه 5G در کره جنوبی به 130مگابیت بر ثانیه رسید
17
فوریه

سرعت شبکه 5G در کره جنوبی به 130مگابیت بر ثانیه رسید

سرعت شبکه 5G در کره جنوبی به 130مگابیت بر ثانیه رسید : فناوری 5G روزبه‌روز در حال گسترش است و کشورهایی مثل آمریکا، چین، ژاپن و کره جنوبی از پیشتازان این فناوری در دنیا هستند. در بین این کسورهای پیشرو، آمریکا پایین‌تر از همه آن‌ها قرار دارد و از نظر سرعت شبکه 5G رده پایین‌تری دارد.

طبق گزارشی که موسسه بریتانیایی OpenSignal منتشر کرده است سرعت جهانی انتقال داده از سال ۲۰۱۹ به این طرف افزایش یافته است و کره جنوبی بیشترین رشد را در سرعت دانلود داشته است. در این کشور آسیایی، سرعت میانگین دانلود 52.4Mbps بود که حالا به 129.7Mbps رسیده است. به این ترتیب می‌توان گفت که کره جنوبی بهترین نقطه دنیا برای گیمرهای آنلاین است.

سرعت شبکه 5G در کره جنوبی به 130مگابیت بر ثانیه رسید

سرعت شبکه 5G در کره جنوبی به 130مگابیت بر ثانیه رسید : کشور کانادا نیز رشد خوبی در این زمینه داشته است و سرعت میانگین دانلود در این کشور از 42.5Mbps به 64.1Mbps رسیده است. در خود انگلیس این سرعت از 21.7Mbps به 39.7Mbps افزایش یافته است. اما در کشور امریکا سرعت دانلود صرفا از 21.3Mbps به 37Mbps افزایش یافته است که آن را پایین‌تر از کشورهای فوق قرار می‌دهد.

موسسه OpenSource در گزارش خود گفته است که فناوری 5G هنوز در ابتدای راه خود است و در سال‌های آینده شاهد پیشرفت چشمگیری در این حوزه خواهیم بود. ضمنا موسسه 3GPP قرار است هر چند سال یکبار استانداردهای فناوری 5G را به‌روزرسانی کند و راه را بر روی نوآوری‌های جدید در این زمینه باز کند. هم‌اکنون چندین نسخه از فناوری 5G در حال توسعه است و برخی از آن‌ها آماده تجاری‌سازی هستند.‌

چین در حال حاضر از نظر پوشش شبکه 5G در رتبه نخست قرار دارد و اکثر شهرهای این کشور به این شبکه دسترسی دارند.