xiaomi redmi 10
14
فوریه

گوشی ردمی ۱۰ (۲۰۲۲) با نمایشگر ۹۰ هرتزی معرفی شد

گوشی ردمی ۱۰ (۲۰۲۲) با نمایشگر ۹۰ هرتزی معرفی شد : پس از شایعات و افشاگری‌های متعدد، بالاخره شرکت ردمی از گوشی هوشمند اقتصادی جدید خود با نام ردمی ۱۰ (۲۰۲۲) رونمایی کرد. این گوشی از مشخصات مشابه‌ با گوشی هوشمند ردمی ۱۰ که مرداد ماه امسال رونمایی شد بهره می‌برد که از جمله‌ی آن می‌توان به پنل جلویی با طراحی مبتنی بر حفره‌ی نمایشگر، سیستم دوربین چهارگانه تعبیه شده در یک ماژول مستطیلی شکل، سنسور اثرانگشت ادغام شده با کلید پاور و بلندگوهای استریو اشاره کرد. از نمایشگر ۶.۶ اینچی با رفرش ریت ۹۰ هرتز، لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی و رابط کاربری Miui 12.5 همراه با اندروید ۱۱ می‌توان به عنوان دیگر قابلیت‌های کلیدی ردمی ۱۰ (۲۰۲۲) نام برد. در ادامه به بررسی این قابلیت‌ها خواهیم پرداخت.

باید خاطر نشان کرد که ردمی در بخش گوشی‌های اقتصادی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و کاربران هم به خاطر قیمت مناسب و عملکرد سخت‌افزاری مطلوب گوشی‌های این شرکت، استقبال خوبی از این گوشی‌ها می‌کنند. ردمی با دانستن این مقوله هر سال تعداد بیشتری از گوشی‌های هوشمند اقتصادی روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند می‌کند که ردمی ۱۰ (۲۰۲۲) یکی از آن‌ها تلقی می‌شود. قیمت این گوشی هوشمند از طرف این شرکت اعلام نشده اما در سه رنگ خاکستری، سفید و آبی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

گوشی ردمی ۱۰ (۲۰۲۲) با نمایشگر ۹۰ هرتزی معرفی شد
گوشی میان‌رده‌ی جدید ردمی از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ FHD+، رفرش ریت ۹۰ هرتزی و گوریلا گلکس ۳ شرکت کورنینگ برای محافظت از آن بهره می‌برد. این گوشی ۱۸۱ گرمی با اندازه‌ی ۱۶۱.۹۵ در ۷۵.۵۳ در ۸.۹۲ میلی‌متر روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند می‌شود. همچنین باید به پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت همراه (۴G)، وای فای دو بانده، بلوتوث نسخه‌ی ۵.۱، GPS، مادون قرمز و پورت USB-C این گوشی اشاره کنیم. سیستم عامل اندروید ۱۱ همراه با رابط کاربری MIUI 12.5 به صورت پیش‌فرض روی این گوشی هوشمند نصب است.

گوشی ردمی ۱۰ (۲۰۲۲) با نمایشگر ۹۰ هرتزی معرفی شد : قلب تپنده‌ی این گوشی را پردازنده‌ی هلیو G88 مدیاتک به همراه پردازنده‌ی گرافیکی G52 MC2 تشکیل می‌دهند. همچنین در کنار آن‌ها، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR4x و ۱۲۷ گیکابایت حافظه‌ی داخلی که از طریق یک کارت حافظه‌ی میکرو SD قابل ارتقاء است نیز وجود دارد. سیستم دوربین چهارگانه این گوشی از ۴ لنز تشکیل شده که متشکل از لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سنسور عمق میدان ۲ مگاپیکسلی است.

همچنین باید اشاره کنیم که یک لنز سلفی ۸ مگاپیکسلی در حفره نمایشگر این گوشی تعبیه شده که کاربران از آن می‌توانند برای گرفتن عکس‌های سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی بهره ببرند. منبع تغدیه‌ی این گوشی هوشمند ردمی را باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت تشکیل می‌دهد که با شارژر سریع ۱۸ وات شارژ می‌شود. این شرکت یک آداپتور ۲۲.۵ وات را درون جعبه‌ی این گوشی هوشمند قرار می‌دهد. در نهایت باید به حسگر اثر انگشت ردمی ۱۰ (۲۰۲۲) اشاره کنیم که با کلید پاور ادغام شده است.

گوشی ردمی ۱۰ (۲۰۲۲) با نمایشگر ۹۰ هرتزی معرفی شد

برای یادآوری بد نیست خاطر نشان کنیم که ردمی این سیاست را از سال ۲۰۲۱ آغار کرد. در حالی که این شرکت چینی در سال ۲۰۱۹ از گوشی‌های سری ردمی نوت ۸ رونمایی کرد، دو سال بعد به‌جای اینکه گوشی جدیدی را با نامی متفاوت شاهد باشیم، محصولی تحت عنوان ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ با یک سری ارتقای جزئی به نسبت مدل دو سال قبل راهی بازار شد. مشخص نیست چرا ردمی تصمیم گرفته چنین سیاستی را در پیش بگیرد اما ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ با وجود فروش خوبی که داشت، نتوانست به رکورد فروش ردمی نوت ۸ اصلی نزدیک شود. باید صبر کرد و دید که آیا این گوشی هوشمند میان‌رده ردمی می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند یا نه.