10
فوریه

گوگل قابلیت‌های انحصاری اندروید را برای پرچم‌داران جدید سامسونگ

گوگل قابلیت‌های انحصاری اندروید را برای پرچم‌داران جدید سامسونگ عرضه می‌کند

گوگل قابلیت‌های انحصاری اندروید را برای پرچم‌داران جدید سامسونگ:گوگل قابلیت‌های انحصاری اندروید را برای پرچم‌داران جدید سامسونگ عرضه می‌کندکگوگل چندین قابلیت انحصاری جدید را برای سیستم‌عامل اندروید سری گلکسی اس ۲۲ و تب اس ۸ معرفی کرد که تجربه‌‌ی کاربری بهبودیافته‌ای را دراختیار کاربر قرار می‌دهند.

سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۲ سری جدید گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ و تبلت‌های گلکسی تب ۸ را رونمایی کرد. به‌گزارش androidauthority، گوگل قابلیت‌های جدید و انحصاری اندروید را منحصراً برای دو محصول از این سری، یعنی گلکسی اس ۲۲ و تب اس ۸ عرضه کرده است.

به‌کمک این قابلیت‌ها، کاربران اپلیکیشن گوگل دوئو می‌توانند از امکان لایو اشتراکی بهره ببرنند و کاربران این دستگاه‌‌ها می‌توانند در اپلیکیشن‌های پشتیبانی‌شده‌ی سامسونگ، مانند Notes و گالری از این سرویس تماس ویدئویی اشتراکی استفاده و لایوهای یوتیوبی باهم برگزار کنند یا روی تخته وایت‌برد دیجیتالی گوگل باهم نقاشی بکشند.

قابلیت اشتراک‌گذاری زنده در گلکسی اس 22

همچنین، گوگل به‌زودی قابلیت پیش‌نمایش ویدئوها را برای کاربران سامسونگ در اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل فراهم خواهد کرد. قابلیت پیش‌نمایش‌ یوتیوب هنگامی که لینک ویدیوی یوتیوب را در اپلیکیشن Messages به اشتراک می‌گذارید، پیش‌نمایشی از آن را نشان می‌دهد که تعاملی است و به شما امکان می‌دهد در خود پنجره‌ی چت، عنوان و تامبنیل (thumbnail) ویدئو را مشاهده کنید و با فشار انگشت روی آن، به تماشای ویدئو بنشینید.

شاید این قابلیت برای برخی کاربران خیلی ویژه به‌نظر برسد؛ اما گوگل ادعا می‌کند که پیوندهای یوتیوب از بیشترین پیوند‌های به‌‌اشتراک‌ گذاشته‌‌شده‌ در پلتفرم هستند و این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا مانند پلتفرم واتساپ، هر چند بار که می‌خواهند، ویدئو را بدون مراجعه به خود اپلیکیشن یوتیوب مشاهده کنند. قابلیت یادشده ابتدا برای سری گلکسی S22 و گلکسی تب S8 عرضه خواهد شد، اما در هفته‌های آینده برای دستگاه‌های دیگر نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.

قابلیت‌های جدید اندروید برای سامسونگ

گوگل قابلیت‌های انحصاری اندروید را برای پرچم‌داران جدید سامسونگ عرضه می‌کند:اشتراک‌گذاری زنده گوگل دوئو یکی از ویژگی‌های جدیدی محسوب می‌شود که به لطف همکاری گوگل و سامسونگ به تبلت‌ها و گوشی‌های سری گلکسی اضافه خواهد شد. همان‌طورکه در رویداد Unpacked سامسونگ نیز به آن اشاره شد، قابلیت اشتراک‌گذاری زنده گوگل دوئو به کاربران گلکسی S22 یا گلکسی تب S8 امکان می‌دهد با دوستان یا اعضای خانواده تماس ویدیویی برقرار کنند و در همان حال، یادداشت‌ها را از اپلیکیشن Samsung Notes و عکس و ویدئو را از گالری دستگاه و همچنین ایده‌های خود را ازطریق تخته وایت برد دیجیتالی گوگل موسوم به Jamboard به اشتراک بگذارند.

کاربران پرچم‌داران جدید سامسونگ همچنین می‌توانند با قابلیت اشتراک‌گذاری زنده با یکدیگر در یوتیوب ویدئو تماشا کنند یا موقعیت مکانی را در گوگل مپس جستجو کنند. به گفته‌ی گوگل، این قابلیت‌های Google Duo منحصرا برای خانواده‌ی گلکسی S22 و گلکسی تب S8 در نظر گرفته شده است.

گوگل به‌غیر از قابلیت‌های جدید برای اپلیکیشن‌ها، چند قابلیت جدید نیز برای رابط کاربری One UI 4 سامسونگ معرفی کرده است. یکی از این قابلیت‌ها، برای گوشی‌های سری اس ۲۲ و تبلت‌های سری گلکسی تب ۸ امکان دستور صوتی را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند با گفتن عبارت Hey Google، Voice access ازطریق گوگل اسیستنت این قابلیت را فعال و بدون استفاده از صفحه‌نمایش بین اپلیکیشن‌ها، منوها و… پیمایش کنند.

افزون‌براین، قابلیت دسترسی صوتی به افراد دارای معلولیت کمک می‌کند به‌کمک فرمان‌های صوتی از دستگاه خود بدون نیاز به دست و نصب اپلیکشین‌های اضافی، استفاده کنند. کاربران همچنین می‌توانند این قابلیت را هر زمان که از دستگاه استفاده می‌کنند یا با گفتن «Hey Google, Voice Access» فعال کنند. قابلیت دسترسی صوتی به‌طور پیش‌فرض در دستگاه‌های سری Galaxy S22 و Galaxy Tab S8 دردسترس خواهد بود.

در‌نهایت، گوگل اضافه می‌کند که رابط کاربری One UI 4 از قابلیت‌های زبان طراحی Material You نیز مانند تم داینامیک پشتیبانی است: «والپیپر و ظاهر و تم رنگی دستگاه خود را به‌طور کامل تغییر دهید. با این تغییر نوتیفیکیشن‌ها، آیکون اپلیکیشن‌ها و… مطابق پالت رنگی دلخواه تغییر خواهند کرد.»

یوتیوب در حال امتحان طراحی سازگار با Material You برای اپ اندرویدی خود است

گوگل قابلیت‌های انحصاری اندروید را برای پرچم‌داران جدید سامسونگ عرضه می‌کند:زبان طراحی Material You اولین‌بار در گوشی‌های سری پیکسل 6 معرفی شد؛ اما انتظار می‌رود که به‌زودی برای دیگر دستگا‌ه‌های مجهز به اندروید ۱۲ نیز عرضه شود، چراکه نسخه‌ی پایدار این سیستم‌عامل به‌طور فراگیر در حال عرضه در اکثر دستگاه‌ها است.

گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ و گلکسی تب اس ۸، تنها دستگاه‌های سامسونگ نیستند که از قابلیت‌های جدید گوگل بهره‌مند می‌شوند؛ چراکه این به‌روزرسانی در گلکسی واچ ۴ نیز امکان استفاده از رنگ‌ها و فونت‌های جدیدی را برای طراحان به‌ارمغان می‌آورد.